360 Derece Reklam Ajansında Dijital Pazarlama Süreci

E-Ticaret
360 derece pazarlama veyahut 360 derece dijital pazarlama terimi, pazarlama süreçlerinin bütünleşik yapısını konu alır. Pazarlama süreçlerindeki tüm araçların markaya her açıdan hizmet etmesine odaklanan bu yöntem, reklam tanıtımlarından etkinliklere, sosyal medyadan web sitesi yönetimine kadar birçok unsuru içerisinde barındırır. 360 derece pazarlamanın amacı, potansiyel müşteri ile her kanaldan iletişim kurmak olarak tabir edilebilir.

Bir ürün/hizmetin tüketiciye sunulması için oluşturulan 360 derece dijital pazarlama süreci, online ve offline kanallar aracılığıyla koordineli şekilde yönetilir. Çok yönlü iletişim tekniklerinin bütünleşik bir süreç içerisinde kullanılması ile oluşturulan bu yeni nesil dijital pazarlama stratejisi, markaların dijital ortamdaki istikrarını sağlamak amacıyla kullanılır.  Bu yazımız içerisinde de 360 derece reklam ajansında dijital pazarlama sürecini ve yöntemlerini sizin için derledik.

Web Sitesi

360 derece dijital pazarlama hizmeti veren reklam ajansları, sadece dijital pazarlama araçlarını değil aynı zamanda geleneksel pazarlama araçlarını da stratejilerine dahil etmektedirler. Bu nedenle markaların bu ajanslarla başarıya ulaşma oranları çok daha yüksektir. Dijital iletişim kısmında ise en önemli silahlardan bir tanesi web siteleridir. Web siteniz, markanızın bir kimliğidir, potansiyel müşterileriniz ise öncelikle bu kimliğinizi inceler.

Web sitenizin kullanıcı deneyimi(UX) ve kullanıcı arayüzü(UI) oldukça kritiktir. Müşterileriniz web sitenizdeki deneyimlerine göre markanıza güvenir ve markanızla bir bağ oluşturur. Bu nedenle web sitenizin tasarımı, kullanım kolaylığı ve mobil ortamdaki uyumluluğu oldukça önemlidir.

Arama Motoru Optimizasyonu

SEO olarak kısaltılan arama motoru optimizasyonu, oluşturduğunuz web sitenizin potansiyel müşterilerinizin önüne çıkmasını sağlayan en önemli temel etmendir. Sunmuş olduğunuz hizmetin, potansiyel müşterilerinize en iyi şekilde ulaşması için kullanabileceğiniz ücretsiz yöntemlerden birisi olan SEO çalışmaları ön plana çıkmanızda önemli rol oynar.

SEO çalışmaları yaparken, tüm sayfalarınızın URL yapısından meta açıklamalarına kadar doğru bir şekilde ayarlanması gerekir. Sunduğunuz içerik ile bağlantısı olmayan anahtar kelimeler kullanmanız, karmaşık URL’ler oluşturmanız ve arama yapan müşterilerinizin ihtiyaçlarına uygun olmayan meta açıklamalar düzenlemeniz sizi rakiplerinizden geriye düşürebilir.

İçerik Pazarlaması

İçerik, dijital pazarlama sürecindeki en önemli iletişim kaynağıdır. Doğru hazırlanmış, kaliteli ve özgün bir içerik yapısı potansiyel müşterileriniz ile aranızdaki en iyi iletişim kanallarından bir tanesidir. Doğru kurgulanmış bir içerik yapısına sahipseniz hem arama motorlarının algoritmaları tarafından öne çıkarılırsınız hem de reklam stratejiniz ile kolay bir şekilde hedef kitlenize ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya

Günümüzün en büyük pazarlama araçlarından birisi de sosyal medyadır. Büyük kullanıcı kitlesi ve yüksek etkileşim oranları, sosyal medya pazarlama stratejilerinin önemini göstermiştir. Sosyal medya üzerinde de kaliteli bir içerik sunmanız, görsellerinizin içeriğinize uygun şekilde düzenlenmesi ve sürekli şekilde müşterileriniz ile iletişim içerisinde olmanız gerekir. Dijital ve geleneksel sosyal medya pazarlamasında öne çıkmak için de doğru stratejiler belirlemeniz ve profesyonel bir yardım almanız gerekebilir.

 

29 Kasım 2021 Pazartesi tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim