Dijital Pazarlamada İki Önemli Unsur; SEO ve SEM Çalışması

E-Ticaret
Dijital pazarlama çağımızda en önemli alanlardan biri haline gelmeye devam ediyor. Online platformların sürekli olarak gelişmesi ve küresel çaptaki kullanıcı seviyesinin artması ile geleneksel medya ve pazarlamadan çok daha önemli bir konuma gelen dijital pazarlama, markaların en önemli pazarlama kolu haline gelmiş bulunmakta.

Dijital platformlarda kendisini göstermek isteyen ve hedef kitlesini büyütmek için yarışan markalar dijital pazarlamanın en çok tercih edilen iki unsuru olan SEO ve SEM çalışmalarında rekabet etmektedirler. Web sitelerinin arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi anlamına gelen SEO çalışmaları ile arama motorlarında pazarlama faaliyetlerinin yönetilmesi anlamına gelen SEM çalışmaları markalar adına büyük önem taşımaktadırlar. Bu yazımız içerisinde, SEO ve SEM terimlerinin neler olduğu, neden kullanıldığı ve size hangi avantajları sağlayabileceği konusunda bilgi vereceğiz.

SEO Çalışması Nedir?

Kısaca SEO çalışması, web sitesinin arama motorlarının mevcut kriterlerine göre tüm detayları ile optimize hale getirilmesidir. Bu çalışma içerisine web sitesinde bulunan içerikler, görseller, teknik detaylar, bağlantılar, referans linkleri ve kalan tüm ayrıntılar dahildir. Bu detayların arama motoruna uyumlu hale gelmesi, web sitesinin daha iyi sıralar elde etmesini ve markanın kazancının artmasını sağlar.

SEM Çalışması Nedir?

SEM, terim olarak “Search Engine Marketing” yani “Arama Motoru Pazarlaması” anlamı taşımaktadır. Markaların, arama motorları üzerinde verilen reklamlar ile tanıtılması ve ön sıralarda yer alarak pazar payını artırmaya çalışmasıdır. Örneğin, bir hizmet ya da ürün almak istediğinizde Google üzerinden araştırma yaparken karşınıza çıkan sponsorlu siteler buna örnek gösterilebilir. Google Ads gibi servisler sayesinde reklam planlaması yapılır ve hedef kitleye ulaşılır.

SEO ve SEM Çalışmaları Arasındaki Farklar Nelerdir?

Dijital pazarlamada zaman kazanabilmek ve etkili çalışmalar yürüterek markanızı yükseltebilmek için doğru yöntemi seçmeniz gerekecektir. SEO ve SEM arasında tercih yapmak için ise bu çalışmaların sağladığı avantajları bilmeniz ve misyonlarınız doğrultusunda hangisini daha yoğun kullanmanız gerektiğine karar vermeniz gerekir. SEO ve SEM çalışmaları etki süresi, süreklilik, maliyet, hedef kitlesi belirleme ve kurallar açısından farklılıklar göstermektedir.

Etki Süresi

SEM çalışmalarında oluşturduğunuz reklamlar, kullandığınız servisten onay alır almaz arama motoru sayfalarında ilk sonuçlar içerisinde yerinizi alırsınız. Ancak SEO çalışmaları uzun soluklu ve direkt olarak etki göstermeyen çalışmalardır. Uzun süreler sonucunda başarılı bir SEO çalışması yaparsanız ilk sayfa sonuçlarında yer alabilirsiniz.

Süreklilik

SEO çalışmaları etki süresi konusunda dezavantajlı gibi gözükse de daha uzun süreler sıralamanızı koruyabilmeniz ve sürekli şekilde doğal trafik sağlayabilmeniz sayesinde kazancınızın korunması sağlanabilir. SEM çalışmaları ise kısa süreli kazanca yöneliktir, sürekli şekilde kampanyalarınızı güncellemeniz gerekir.

Maliyet

SEO ve SEM çalışmalarının her ikisi de belirli maliyetler çerçevesinde gerçekleştirilir. Ancak SEO ile doğal bir trafik yakalandıktan sonra ziyaretçi başına bir maliyet gerçekleştirilmez. SEM çalışmalarında ise sürekli şekilde tıklama başına maliyet ortaya çıkar.

Kurallar

SEO çalışmalarında arama motorlarının kurallarına uyulması ve sürekli şekilde optimize edilmesi gerekir. SEM çalışmalarında ise reklamcılık kuralları genel olarak belirlidir ve değişkenlik oranı düşüktür.

Hedef Kitlesi

SEO çalışmalarında belirli bir hedef kitlesine yönelik çalışmanız oldukça zordur. Anahtar kelimeleriniz ve etiketlerinizle sınırlı kalabilirsiniz. SEM çalışmalarında ise konum, hedef kitle ve benzeri birçok ayarlama yapabilirsiniz.

05 Kasım 2021 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim