E-Ticaret Satış Artırma Yöntemleri

E-Ticaret
E-ticaret sektörüne yeni atılıyor ve şirketinizi büyütmek istiyorsanız ya da yavaşlayan satışlarınızı yeniden hızlandırma niyetiniz varsa mutlaka kullanmanız gereken bir takım satış artırma yöntemleri var.

Web siteniz için geri dönüş sağlayabilmek ve markanızı büyütebilmek için bu e-ticaret satış artırma yöntemlerini kullanmanız şart. E-ticaret satışınızı artırmak için ilk olarak hedef kitlenizin dikkatini çekmeniz ve potansiyel müşterilerinizi web sitenizde tutabilmeniz gerek. Bunun için de e-ticaret danışmanlık hizmetinden yararlanmanız daha iyi sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır. Aksi halde harcadığınız zaman ve emek boşa gidebilir, bu işe başlarken hayal ettiğiniz verimi sağlayamayabilirsiniz. İşte bu yüzden e-ticaret satış artırma yöntemlerini bilmek ve doğru uygulayabilmek hayati bir rol oynuyor. 

E-Ticaret Satış Artırma Yöntemleri

Peki Büyük Markalar Bunu Nasıl Başarıyor?

Büyük markalar anlatacağımız satış artırma yöntemlerine oldukça hâkim. Bu sebeple de e-ticaret satış artırma yöntemlerini doğru bir şekilde kullanarak hem cirolarını artırıyor hem de şirketlerini büyütmeye devam ediyorlar. Bundan çıkarılması gereken sonuç ise markanız ister yeni kurulmuş olsun, ister bir süredir faaliyette olsun, istediğiniz ivmeyi yakalamak ve işlerinizi büyütebilmek için satışlarınızı artırmak şart. Ancak markaların en sık karşılaştığı sorun büyüme hızlarının zaman içinde yavaşlaması ve sonuç olarak bu konuda cesaretlerini kaybetmeleridir. Bu sorunun çözümü ise yukarıda bahsettiğimiz satış artırıcı yöntemleri uygulamanın yanı sıra tüketici alışkanlıklarını göz önünde bulundurmak ve yeni trendlere de ayak uydurabilmekten geçiyor.

Mevcut Müşterilerinizi Hedefleyin ve Müşteri Hizmetlerine Önem Verin

Büyümek isteyen markaların sık yaptığı hatalardan biri bu konuda sorun yaşadıkları zaman çözümü yeni müşteri edinmede aramalarıdır. Ancak bu doğru bir hamle değil. Neden mi? Çünkü mevcut müşterileriniz sadıktır ve yeni müşterilerinize kıyasla daha yüksek dönüşüm oranlarına sahip olup, alışveriş sepetlerine daha fazla ürün ekler ve size daha fazla gelir sağlar. Bu yüzden sadece yeni müşterilere odaklanmak yerine mevcut müşterilerinizi de değerlendirmelisiniz. Ayrıca unutmamanız gereken nokta, mevcut müşterileriniz markanıza aşina oldukları için onlara satış yapmak çok daha uygun maliyetlidir. Bu sebeple sizi tanıyan ve ürünlerinizi nasıl kullanacaklarını bilen sadık müşterilerinize odaklanmak, onların deneyimlerini iyileştirmek bu konudaki önceliğiniz olmalı. 

Müşteri Sadakat Programı Oluşturun

Müşteri sadakat programı oluşturarak müşterilerinizi alışveriş yaptıkları zaman onları daha fazla para harcamaya teşvik edebilirsiniz. Bunu sağlamak için de çeşitli indirim, kupon veya promosyon yöntemlerini kullanabilirsiniz. 

Web Sitenizin Güvenli Olduğundan Emin Olun

E-ticaret konusunda web sitenizin güvenilir gözükmesi çok önemlidir. Aksi halde müşterileriniz kredi kartı numaralarını girerken ve kişisel bilgilerini paylaşırken kendilerini rahat hissedemezler. Bu durum müşteri kaybına yol açabilir. Ayrıca siber güvenlik, internet üzerinden alışveriş yapan çoğu kişi için büyük bir endişe kaynağıdır. Özellikle son yıllarda pek çok insanın kredi kartı dolandırıcılığına maruz kaldığını göz önünde bulundurursanız, gerekli önlemleri alabilir ve müşterilerinize web sitenizin güvenli olduğunu kanıtlamak için kullandığınız güvenlik rozetlerini web sitenizde sergileyebilirsiniz. 

Web Sitenizde Video Tanıtımlarına Yer Verin

Videolar, diğer pazarlama taktikleriyle kıyaslandığı zaman en yüksek yatırım getirisine sahip. Müşteriler videoları bu kadar severken sizin de web sitenizde video tanıtımlarına yer vermeniz markanızı rakiplerinizden bir adım öne taşır. Videolar aynı zamanda müşterilerin web sitelerinde çok daha fazla zaman geçirmesini sağlar. Ayrıca videolar sayesinde müşterilerinize ürünlerinizi daha iyi tanıtabilir ve ürünlerinizin nasıl kullanılacağını daha iyi aktarabilirsiniz. 

E-Ticaret Satış Artırma Yöntemleri

Mobil Kullanıcıları Unutmayın

Günümüzde tüketicilerin büyük çoğunluğu internetten alışveriş yapmak istediğinde telefonlarını veya tabletlerini kullanıyor. Mobil cihazları kullanma oranı bu denli yüksekken sizin de web sitenizi mobil cihazlar için optimize ettiğinizden emin olmanız gerek.

Satış Öncesi ve Sonrası Müşteri Hizmetleri Kalitenizi Artırın

Müşteri hizmetlerinizin kalitesini artırarak ve destek hizmetlerinizi iyileştirerek hem satış öncesi hem de satış sonrasında müşterilerinize kusursuz bir deneyim sağlayabilirsiniz. Bu yöntem öncelikle onları memnun etmenizi ve neticesinde de müşteri memnuniyetini artırarak sadık müşteriler elde etmenizi sağlar. 

Retargeting Reklamları Kullanın

Retargeting reklamlar, önemli satış artırma teknikleri arasında yer alır. Web sitenize gelen ancak bir sebepten ötürü terk eden kullanıcılara yönelik retargeting reklamları kullanabilirsiniz. Bu yöntem, kullanıcıları sitenize tekrar çekmenizi sağlayacaktır. Dijital platformlar üzerinden retargeting reklamları kullanabilirsiniz. Ayrıca reklam çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm alabilmek için retargeting çalışmalarında kişisel mesajlara yer verebilirsiniz. Ayrıca misafirlerinize doğru ürünleri önermek, kupon kodu ya da indirimler sunmak, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

Upselling Yöntemine Başvurun

Upselling yani çapraz satış yöntemi web sitenize gelen misafirlere almayı planladıkları ürünün bir üst modelini veya daha fazla para harcayacağı bir ürünü almaya ikna etmektir ve bu yöntem günümüzde büyük markalar tarafından kullanılmaktadır.

Ürün ve Reklam Başlıklarınızı Özenle Hazırlayın

Ürünlerinizin ilgi çekici olmasını sağlamanız kullanıcıların dikkatini çekmeniz konusunda önemli bir rol oynar. Diğer yandan ürün sayfa başlıklarınızı arama motorlarına uyumlu şekilde hazırlamanız, organik olarak web sitenize trafik çekmenize destek olur. Bu sebeple de ürün sayfalarınızdaki ana başlıkları özenle hazırlamanız ve SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekir.

E-Ticaret Satış Artırma Yöntemleri

Tüketici Yorumlarını Dikkate Alın

Tüketici yorumları da satış artırma teknikleri arasında yer almaktadır. Çünkü tüketiciler internet üzerinden ürün araştırması yaparken, başka tüketicilerin alacakları ürünler ve ilgili firmalar hakkında yaptıkları yorumları inceler. Web sitenize gelen bu tarz tüketici yorumları geri dönüşümlere önemli bir oranda etki ettiği için siz de tüketici yorumlarını dikkate alarak satışlarınızı artırabilirsiniz. 

Ana Sayfanızı ve Web Sitenizi Sadeleştirin

Web sitenizin satışlarını artırabilmek için en önemli etmenlerden biri de kullanıcı deneyimini geliştirmektir. İyi bir kullanıcı deneyimi için web sitenizin tasarımı ise başroldedir. Web sitenizi sade ve rahat anlaşılır şekilde tasarlamanız kullanıcı deneyimini de artıracaktır. Bu sebeple daha kolay anlaşılan metin ve kategori sistemi kullanarak misafirlerinizi daha uzun süre web sitenizde tutabilir, satışlarınızı artırabilirsiniz. 

Web Sitenizin Navigasyonunu Kolaylaştırın

Web siteniz için kullanıcı deneyimini artırmanın en büyük faydalarından biri, tüketicileri web sitenizde daha fazla tutacağınız için geri dönüşüm oranlarınızın da artmasıdır. Web sitenizin navigasyonu misafirlerin sitenizi daha rahat gezmelerine ve onların aradıkları ürünleri daha kolay bulmalarına yardımcı olur. İşte bu yüzden web siteniz için daha sade ve kolay anlaşılan bir navigasyon sistemi kurabilirsiniz. Misafirlerin sitenizdeki ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlayan bu sistem aynı zamanda satışlarınızı da artıracaktır.

04 Aralık 2020 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim