İçerik Pazarlamada SEO Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

E-Ticaret
Günümüzde müşterilerin satın alma davranışları bundan on sene öncesine oranla çok daha farklı durumda. Buradaki en büyük etmenlerden biri, müşterilerin satın alma araştırmalarını genellikle gerçek zamanlı olarak birden fazla bilgi kaynağı ile kendi başlarına gerçekleştirmeleridir. Peki bu ne demek? Müşteriler çoğu zaman interneti araştırma yapmak amacıyla kullanıyor ve bu sayede artık daha fazla bilgi sahibi olabiliyor. Ayrıca pazarlamaya karşı negatif tutum sergileyen müşteriler gönderilen e-posta ya da diğer araçlara da güvenmiyor.

Bu konuda kritik nokta ise müşteriler için görünür olabilmek! Yani dilediğiniz kadar içerik üretin, eğer hedef kitleniz içeriğinizi bulamıyorsa onları satın alma yolculuklarında ileri taşıyamazsınız. İşte bu yüzden hedef kitlenizi organik olarak büyütmeniz gerekir. Peki ya nasıl? İçeriğinizi arama motorları ile optimize ederek ve içerik pazarlamada SEO stratejisi kullanarak web sitenize gelen ziyaretçileri sadık müşterilerinize dönüştürebilirsiniz. 

“İçerik pazarlamada SEO stratejisi nasıl oluşturulur?” sorusunu yanıtlayacağız. Ancak öncesinde SEO ve içerik pazarlamasının arasındaki bağa değinmek gerekiyor. Bu farkı belirtmek için SEO gereksinimleri gösterir, içerik pazarlaması sayesinde de bu gereksinimleri karşılar diyebiliriz. 

İlk olarak SEO’nun nelere ihtiyaç duyduğunu ve içerik pazarlamasının bu ihtiyaçları nasıl karşıladığını anlatalım.  SEO için en önemli nokta içeriktir. Yani bu anlamda öne çıkmak istiyorsanız kullanacağınız kelimeler, hazırladığınız blog yazıları, maddeler ve anahtar kelimelere önem vermelisiniz. 

Peki SEO neden anahtar kelimelere ihtiyaç duyar? Bunun nedeni, anahtar kelimelerin SEO’nun temel bileşenlerinden olmasıdır. Yani anahtar kelimelerin iyi araştırılması, kullanılması ve sıralamalarının takip edilmesi önemlidir. Anahtar kelimeleri gelişigüzel değil, içeriğin içinde stratejik olarak kullanmak gerekir. Bu sayede hedef kitleniz belirlediğiniz anahtar kelimeleri kullanarak yazılmış kaliteli içerikler sayesinde size ulaşır.

SEO konusunda bir diğer önemli nokta backlinktir ve içerik pazarlaması size ihtiyaç duyduğunuz backlinki sağlar. Eğer kaliteli içerikler üretirseniz, içerik pazarlaması yoluyla güçlü baclinkler elde edebilirsiniz. 

SEO hakkında unutulmaması gereken bir diğer nokta da teknik optimizasyon gerektirdiğidir. Ayrıca içerik pazarlaması için UX gerekir. Yani SEO yalnızca blog içerikleri, anahtar kelimeler ve backlinkler ile ilgili değildir. SEO için robots.txt dosyasını optimize etmek, meta verileri geliştirmek ve uygun etiketleri kullanmak da önemlidir. Ayrıca stratejik bir site haritası oluşturmak gibi teknik konular da buna dahildir. Bahsettiğimiz teknik konular aynı zamanda içerik pazarlamasıyla ilgilidir. Bunun sebebi ise bu teknik optimizasyonun, hedef kitlenizin içeriğinizi araması ve görüntüleyebilmesi noktasında kullanıcının işini kolaylaştırmasıdır. Bu tür geliştirmelerin tümünü kullanıcı deneyimi (UX) olarak düşünebilirsiniz. 

Eğer iyi bir site haritasına sahipseniz kullanıcılar içeriğinize daha kolay erişebilir. Ayrıca önemli bir nokta da; optimize edilmiş bir robots.txt dosyası ile arama motorları sitenizi daha iyi tarayabilir. Bu sayede okuyucular içeriğinizi görebilir. Son olarak doğru etiketlerin doğru yerlerde kullanılması sayesinde dizine eklenir. Ardından doğru arama sonuçları ile oluşturduğunuz içerikler çok daha fazla okuyucuya ulaşabilir.

 

19 Şubat 2021 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim