Markalar Çalışacakları Ajansı Seçerken Neleri Göz Önünde Bulundurmalı?

E-Ticaret
Bir marka olarak kendi hedeflerinize ulaşmak için bir ajansla çalışmak isteyebilirsiniz. Birlikte çalışacağınız ajansı seçerken ise göz önünde bulundurmanız gereken birçok önemli detay mevcut. Bu yazımız içerisinde hem geleneksel hem de dijital reklam faaliyetleriniz için birlikte çalışmayı tercih edebileceğiniz ajansları seçerken dikkat etmeniz gereken hususlar hakkında size bilgi vereceğiz.

Bir markanız var ise günümüz şartlarında kesinlikle markanızı geliştirmek ve yeni pazarlara açılmak istersiniz. En azından bir marka olarak şu anda sahip olduğunuz konumu koruyabilmek için bile pazarlama altyapınızı geliştirmeniz ve müşterilerinize daha iyi hizmet vermeniz gerekir. Bu noktada ise bir ajans ile çalışmayı ve yeni fikirler geliştirerek sorunlarınızı çözmeyi tercih etmeniz oldukça akıllıca olabilir.

İdeal bir ajans bulmak oldukça zorlayıcı olabilir. Bir markanın pazarlama uzmanı farklı fikirlere ve yeni gelişmelere ihtiyaç duyduğunda bir ajanstan destek alabilir. Bir marka ajansından destek almak göremediğiniz noktaları görmenizde ve eksiklerinizi fark etmenizde size yardımcı olabilir. Bu nedenle size vereceğimiz ipuçları sayesinde birlikte çalışmak istediğiniz ajansı çok daha kolay bir şekilde seçebilirsiniz.

Markalaşma Bilincini Oluşturun

Bir ajans seçmeden önce kendi dahili ekibinizle konuşmalısınız. Ekibiniz hem bir ajansla çalışma fikrine alışmalı hem de çalışacağınız ajanstan neler talep edeceğinize aşina olmalıdır. Ekibinizin de ajansla çalışma sürecine dahil olması ve markalaşma sürecinde ortak hareket etmesi işinizi kolaylaştıracak ve ajans seçiminde de size yol gösterici olacaktır.

Hedeflerinizi Netleştirin

Önünüzde bulunan 6 ay, 1 yıl, 3yıl ve 5 yıl içerisindeki marka hedeflerinizi netleştirin. Hedef belirlerken kesin ifadeler kullanmanız hem ekibiniz hem de birlikte çalıştığınız ajans açısından faydalı olacaktır. Örneğin, yeni pazarlara girme hedefiniz varsa hangi pazarların hedefiniz olduğunu netleştirin. Pazar payınızı artırmak bir amacınız olabilir ancak önünüzdeki 1 yıl içerisinde pazar payınızı %15 artırmak gerçek bir hedeftir. Bir odak belirlemeniz, markanızı geliştirmek için size fayda sağlar.

Potansiyel Ajansların Geçmiş Çalışmalarını İnceleyin

Birlikte çalışmak istediğiniz ajansları seçmeden önce potansiyel ajanslarınızın listesini yapın ve geçmiş çalışmalarını inceleyin. Bu sayede çalışma tarzlarını, ajans kültürlerini, süreçlerini tanır ve neler yapabilecekleri hakkında bilgi sahibi olursunuz.

Ajans Hikayesini Öğrenin

Günümüzde birbirinden farklı milyonlarca ajans var. Karar vermeden önce ajansların hikayelerini kendi sözcükleri ile dinlemek ve vizyonlarını öngörmek size yardımcı olabilir. Bu sayede neyi amaçladıklarını ve size hangi konularda yardımcı olabileceklerini görebilirsiniz.

Marka Hedeflerinize Nasıl Hizmet Edecekleri Hakkında Bilgi Edinin

Markanız size özgü bir kimliğe sahiptir. Ekip olarak belirlediğiniz hedeflere ulaşmanızda tek bir yol ve yöntem geçerli değildir. Hedeflerinize birçok yol ve çeşitli çözümlerle ilerleyebilirsiniz. Bu noktada birlikte çalışmak istediğiniz potansiyel ajansınızın size nasıl hizmet edeceği çok önemlidir. Bundan dolayı potansiyel ajanslarınızla iletişime geçerek marka hedeflerinize yaklaşımları ve stratejileri hakkında bilgi alabilirsiniz.

27 Aralık 2021 Pazartesi tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim