Seyahatin Dönüşüne Hazırlanmak: E-Turizmin Yeni Geleceği

E-Ticaret
Turizm sektörü, dijitalleşmeden en çok etkilenen sektörler arasında. Bu gelişimin en önemli sonuçlarından biri müşteri davranışındaki değişiklikler. E- Turizm; firmanızın tüm hizmetlerinin internet üzerinden satışıdır.Turizm hizmeti satın alan müşterilerin büyük bir oranı, otelleri karşılaştırıyor ve alacağı hizmete dijital ortam üzerinden karar veriyor. Yazımızda müşteri ile firma arasında olan e-turizmi size anlatacağız.

E-Ticaret Sektöründe Müşteri Davranışı Nasıl Değişti?

 

Eskiden bir tur acentasına gidip rezervasyon yaptıran müşteriler, günümüzde internet üzerinden, kendi kriterlerini seçerek hizmet satın alıyor. Sonrasında konaklayacakları otele karar verip web site üzerinden rezervasyon oluşturuyorlar. 

 

E-Turizm Web Sitenizi Oluştururken Nelere Dikkat Etmelisiniz? 

 

Web sitenizi ziyaret eden bir kullanıcı basit yollarla rezervasyon sürecini tamamlayabilmelidir. Bu sebeple öncelikle kullanımı basit bir web sitesi yaratmalısınız. Sitenizde, firmanızın fotoğraflarına, otelinizin sunduğu tüm ayrıcalıklara ve müşterilerinizin yorumlarına mutlaka yer vermelisiniz. Pazar araştırmanızı mutlaka en doğru şekilde yapın. Web sitenizin tüm tarayıcı platformları üzerinden doğru çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Markanızın söyledikleri ile hizmetinizin uyuşup uyuşmadığı konusunda hassas olun ve kendinizi potansiyel müşterilerinizin yerine koyup ‘’neden benim web sitem üzerinden satışı alma yapılsın, diğer e-turizm rakiplerinizden farklarım neler?’’ diye sorun.

E- Turizm ile Hangi Hizmetleri Satabilirsiniz?

 

Oda satışından, tur satışına, transfer hizmetlerine kadar müşterilerinizin ihtiyacı olan tüm turizm hizmetlerini internet üzerinden satabilirsiniz.

 

E- Turizm’de Müşteri Memnuniyeti Sağlamak İçin Neler Yapılmalı?

 

Müşterileriniz, hizmetinizi internet üzerinden satın alamaya karar verdiğinde ön önemli faktör müşterilerinize geri dönüşünüzün hızlı olmasıdır. Rezervasyon sonrası ‘’…. tarihleri arasında rezervasyonunuz yapılmıştır’’ şeklinde bilgilendirici bir mail göndermelisiniz. Müşterilerinizin seçtiği  konaklama tarihleri süresince, otelde hangi etkinliklerin ne zaman olacağını iletişim kanallarıyla sunmak iyi bir tercih olabilir.

 

Konaklama sonrası müşterinize ‘’otelimizden memnun kaldınız mı?’’ anketi gönderip, sunduğunuz hizmetten memnun kalmadığı kısımları ise iletmelerini isteyebilirsiniz. Minik bir örnekle açıklamak gerekirse ; Müşteriniz otelin restoran bölümünde tatlı tercihlerinin eksik olduğunu düşünüyorsa ilerleyen tarihlerde onlara mesaj yoluyla ulaşıp ‘’menümüze eklenen tatlılar’’ şeklinde ulaşabilirsiniz. Bu sizin, müşterilerine değer veren bir marka olduğunuzu ispatlayacak, bir dahaki tatil planlarında mutlaka size yer vereceklerdir. Müşteri memnuniyetine mutlaka önem verin.

 

E- Turizm Web Sayfanızda Ödeme İşlemleri 

Geleneksel ödeme yöntemleri, yerini sanal ortamda yapılan her türlü ürün ve bilgi alışverişine bıraktı. Bu açıdan birçok firma internet üzerinden satın alma yöntemini kullanarak kendi üzerine düşeni yapıyor. Peki, e-turizm web sitenizde ödeme işlemlerini nasıl gerçekleştirmelisiniz?

Öncelikle, web sayfanıza tüm hizmetlerinizi ve fiyatlarını girmelisiniz. Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar  hizmetlerinizi inceler aralarından istedikleri hizmeti seçerler. Müşterinizin istediği hizmeti ilgili online rezervasyon basamağını tamamlar ve müşteri bilgilerini sisteme ekler. Son adımda ise internet üzerinden satın alma işlemi tamamlanmış olur.

 

Firmasını E- Turizm’e Geçirmek İsteyen Bir Firma Neler Yapmalı?

 

Firmasını e-turizime uyarlamak isteyen bir kullanıcı öncelikle web sitesini e-turizme uygun bir reserve sistemine geçirmeli. Firmasının hizmetlerini tanıtan uygun ve içerikleri sayfaya yüklemeli. Bu paylaşımlardan sonra sitesinde satışlar gerçekleşmeye başlayacaktır.

 

 

E- Turizm’in Avantajları Nelerdir? 

 

E-turizm ile beraber birçok kişi rezervasyon, konaklama, ulaşım ve seyahat gibi daha bir çok olanağa e-turizm sistemini kullanan işletmeciler sayesinde kolaylıkla ulaşabilmektedir.

E- turizm ile de düşük maliyetlerde hem hizmetlerinizi online ortamda gerçekleştirmekte hemde reklam ve pazarlama faaliyetlerini kendi oluşturdukları e-ticaret ortamlarında yapabilmektedir.Bu durum turizm sektöründeki firmaların reklam ve tanıtım maliyetlerini düşürmektedir

 

Artık bir çok araştırma internet ortamından yapıldığı için internet reklamları ve  e-ticaret uygulamaları turizm sektörü  açısından büyük avantaj sağlamaktadır.

e- turizm sadece reklam açısından mı önemli tabi ki değil nedeni ise internet ekranından kişi günlük seyahat ve konaklama ücretlerine, kampanyalara ve daha birçok hizmete kolaylıkla ulaşmakta işletmecilerinde müşterilerine geri dönüşü hızlı bir şekilde olmaktadır.

 

E-Turizmin Müşteri Açısından Faydaları Neler? 

 

Müşteriler, uzun araştırmalar yapmadan, evinden, iş yerinden hatta yoldayken bile internete bağlanarak zaman mekan farketmeksizin web sitenizi ziyaret edebilir, hizmetlerinizi satın alabilirler. İnternet üzerinden satın alma işlemi müşterilerinizin vaktinden çalmayacaktır. İstedikleri hizmeti, karşılaştırmalar yaparak dakikalar içinde seçip, satın alabilirler.

 

 

E-Ticaret Turizm Sektörüne Hangi Avantajları Sağlıyor?

E- ticaretin turizme sağladığı en önemli avantaj dijital teknolojileri kullanarak oluşturdukları web sayesinde, 7/4 saat müşterilerin hizmeti hem inceleyebilmesi hemde satın alabilmesi olmuştur. E-ticaret yapan turizm işletmelerinin ekstra maliyetleri yoktur. Buna örnek vermek gerekirse , fazladan, reklam, kira, personel giderleri gibi maliyetleri olmamaktadır. Bu da işletmelere düşük maliyet avantajı sağlıyor.

Satış ve rezervasyonlarda, konaklama işletmesi ile müşteri arasında aracılar devre dışı bırakıldığından, konaklama işletmelerinin karlılığını da artırmıştır.

 

E-ticaretin sunduğu en önemli avantajlardan biride işletmenizin tanıtımları için sunduğu dijital imkanlar. Otelinizin veya hizmetlerinizin görsel tanıtımlarını video ve fotoğraf formatlarında web sitenizde paylaşabilirsiniz. Firmalar e-ticaret sayesinde web sitelerinde teknolojiyi kullanabilir hale gelmiştir. Ayrıca potansiyel müşterilerinizin sayfanızda ne kadar kaldığı ve hangi hizmetlerinize baktığını da öğrenebilirsiniz. Kullanılan istatistik raporlamalar web siteniz için oldukça faydalı olacak, müşteriler ile iletişiminizi iyileştirecektir.

 

18 Ağustos 2021 Çarşamba tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim