Programatik DOOH nasıl çalışır? Teknik mimariye genel bakış

Programatik
DOOH (Digital out of Home) sistemlerinin iki temel unsuru vardır: Genellikle kameralar ve sensörlerle donatılmış donanım. Dinamik reklam gösterimleri, veri yakalama ve müteakip veri analizi için modüllerin bir kombinasyonunu içeren yazılım arka ucu. Basit bir DOOH (Digital out of Home) sistemi şu bileşenlere sahip olabilir.

Böyle bir cihaz, bir supply-side platform (SSP) bağlanabilir . DOOH SSP, sırayla, mevcut envanteri , reklamverenlerin mevcut envantere gerçek zamanlı teklifler verebileceği bir demand-side platform (DSP) önerir. Esasen, dijital reklamlarla aynı programatik reklam satın alma deneyimine sahip olursunuz - ancak fiziksel dünyada yerleşim satın alırsınız.

Çevre Tanıma

Bir DOOH (Digital out of Home) cihazı birden fazla sensörle donatılabilir: 

  • Sıcaklık göstergeleri ivme ölçerler
  • Hava kalitesi sensörleri
  • Hareket sensörleri 

Bu sensörler, fiziksel ve dijital alanları birleştiren içeriğe dayalı reklamlar ve tetikleyici tabanlı satın alma kampanyaları oluşturmak için kullanılabilir.

Yaya trafiğini ölçmek

Ölçülebilirlik eksikliği, genellikle reklamverenleri DOOH (Digital out of Home)'den caydırır.

Programatik DOOH bunu değiştirir. Kaç kişinin reklamınızı görüntüleme potansiyeline sahip olduğunu öğrenebilirsiniz. Olası reklam gösterim sayısını tahmin etmek için her bir alanın ne kadar popüler olduğunu da analiz edebilirsiniz.

DOOH cihazlarının yanında yaya trafiğini ölçmek için farklı yöntemler vardır:

  • Akıllı telefon sayıları
  • Kızılötesi (IR) sensör sayıları
  • Basınç sensörlerini kullanma
  • Algılama teknolojisini bilgisayarla görme ile birleştirerek.

07 Ekim 2022 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim