Sosyal Medya Reklamcılığı Bölüm 1

Sosyal Medya
Sosyal medya reklamcılığını (SMA) daha iyi anlamak için, öncelikle daha önce yayınladığımız üç bölümden oluşan “Sosyal Medya Pazarlama İletişimi” yazımızı okumanızı öneririz.

Sosyal Medya Reklamcılığı Bölüm 1

Sosyal Medya Reklamcılığına Kavramsal Giriş
Sosyal medya reklamcılığı, sosyal ağ sitelerine odaklanan çevrimiçi reklamları (ücretli) açıklamak için kullanılan bir terimdir. Bir sosyal paylaşım sitesinde (ör. Facebook, Twitter) reklam vermenin en önemli avantajlarından biri; reklam verenlerin, kullanıcıların demografik bilgilerinden faydalanabilmeleri ve reklamlarını uygun şekilde hedefleyebilmeleridir.
Sosyal medya reklamcılığı, ayrıntılı hedef - grup kimliğini mümkün kılmak için mevcut hedefleme seçeneklerini (coğrafi hedefleme, davranışsal hedefleme, sosyo-psikografik hedefleme, vb.) birleştirir. Sosyal medya reklamcılığındaki reklamlar, hedef kitle profillerinden toplanan bilgilere dayalı olarak kullanıcılara dağıtılmaktadır.

Neden Sosyal Medya Reklamı Kullanmalısınız?
1- Teklifleri Oluştur
Tüm ücretli reklamların hedefi, potansiyel müşteri oluşturmak olmalıdır. Yayınlanan her sosyal medya reklamı bir açılış sayfasına bağlanmalı ve açılış sayfası bir “harekete geçirici” mesaj içermelidir. Harekete geçirici bir çağrı içeren açılış sayfasının bağlantısı, kampanyanın etkinliğini en üst düzeye çıkarır. Ayrıca, kampanyanın etkinliğini izlemenize de olanak tanır.

2- Marka Bilinirliği ve Görünürlük
Facebook'ta yayınları tanıtmak, içeriğinizin görünürlüğünü artırmanın ve marka bilinirliği elde etmenin harika bir yoludur. İşletmeniz için bir Facebook sayfası oluşturduğunuzda ve daha fazla "beğeni" elde etmek için Facebook reklamları aracılığıyla reklam yayınladığınızda marka farkındalığını artırırsınız. Reklamlar sayesinde yayınınız en üst sıraya ve daha fazla kişinin Haber Akışı'na yükseltildiğinden daha fazla görünecektir. Reklamsız postlar ise “yoğun rekabet sebebiyle” takipçilerinizin sadece %2’ine görünmekte olup, yüz binlerce takipçiniz olsa dahi hesabınızın hızla kan kaybetmesine yol açar.

3- Sosyal Medya Hesapları Kurulumları
İşletmeniz için bir Facebook sayfası oluşturmak çok basit gibi görünse de hala çok temel hatalarla karşılaşabiliyor, müşterilerimize bu hataları nasıl düzeltebileceğini anlatıyor ya da kendisi adına işlemlerini yapıyoruz. Öte yandan artık Facebook hesabına bağlı bir İnstagram hesabı oluşturmak da olmazsa olmazlar arasına girdi. Etkin reklam sonuçları almak için hesapları doğru oluşturmalı, doğru bağlamalı, her iki mecranın da mümkün olan tüm alanlarında eş zamanlı reklam yayını yapabilmek için tüm kontrolleri en baştan sağlamak elzemdir.

4- Alakalı Bir Kitleye Ulaşın
Sosyal medya kullanıcıları “yüksek katılımlı” olma eğilimindedir. Kullanıcılar sosyal ağ sitelerini günde birkaç kez ziyaret ettikleri ve onlara çok zaman harcadıkları için, sosyal ağlardaki reklamların görülme, tıklanma ve paylaşılma olasılığı daha yüksektir. Ama her hedef kitle her marka-ürün-hizmet için uygun değildir. Doğru hedef kitle kırılımları yapmadan reklama çıkmamak gerekir. Herkese erişmek yerine sadece “potansiyel ilgili kişiye” erişmek başarı yüzdesini arttırır.

Bu temel 4 maddenin tamamını, alanında yetkin bir dijital & sosyal medya ajansı ile hayata geçirebilirsiniz. Şirketinizin içindeki iyi niyetli girişimler teknik ve alt yapı bakımından yetersizlikler sebebi ile amacına tam olarak ulaşmayabilir ve bu da “sosyal medya reklamları bizde işe yaramıyor,” cümlesinin duyulmasına sebep olur. Fakat gerçekler farklıdır… Talihsizliklerle karşılaşmamak için, Digital Exchange’de sizlere her zaman hizmet – eğitim verebilecek ekibinizden destek alabilirsiniz.

10 Ocak 2019 Perşembe tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim