Yapay Zeka (Al) İçerik Pazarlamasına Güvenebilir miyiz?

Teknoloji
“Artificial intelligence” ya da kısaltılmış haliyle Al, içerik pazarlaması konusuna da el atıyor. İçerikleri hızlı ve etkili bir şekilde dağıtabilmek için pratik ve uygun maliyetli çözümlerin başında gelen Al, gelecek dönemde nasıl yankı bulacak, gelin bir bakalım.

AI İçerik Pazarlaması Tam Olarak Nedir?

Al içerik pazarlaması adından da anlaşılacağı gibi yapay zeka kullanan içerik pazarlaması anlamına geliyor. Pazarlama uzmanları blog gönderisi, web sitesi kopyası, sosyal medya kopyası, basın bülteni oluşturmak için piyasada var olan robot-yazı araçlarını kullanabilecek.

“Peki, Al içeriği SEO için neler yapacak?” Aslına bakarsanız Al içerik pazarlaması insanların ortaya koyduğu performansı tam olarak karşılayamaz ancak insanlar tarafından oluşturulan içeriklere ekstra değer katabilir.

Diğer bir önemli katkı olarak dilbilgisi hatalarını tespit etmeye yardımcı olabilir, kopyalamayı daha yalın hale getirebilmek için tavsiyelerde bulunabilir. Fakat etkili bir içerik yaratma konusunda bir insan kadar iyi olamaz.

Yani Al, insan elinden çıkmışçasına baştan sona kusursuz bir içerik oluşturamaz ve en azından kısa vadede insan yaratıcılığının yerini alamaz diyebiliriz.

Al henüz insan dilinin kullandığı vurgu ve tonlamalara hakim değil. İster insan ister robot olsun SEO uyumlu içerik hazırlayabilir gibi görünse de, robotlar, iyi bir içerik üreticisinin hazırladığı gerçek bir içeriği tam olarak taklit edemez. Çünkü insan tarafından hazırlanan içeriklerin adeta sesi vardır.

Yapay zeka tarafından oluşturulan içerikler parçaların bir araya getirilmesiyle oluşturulmuş olduğu belli olan içeriklerdir. Yapay zeka çeşitli mecralardan topladığı bilgileri bir araya getirdiği için kopuklukların olması muhtemeldir. Daha da riskli olan bir durum var ki o da, oluşturulan içeriğin orijinal olma garantisinin olmamasıdır.

“Yapay zeka tasarlayabilir mi?” Bunun cevabı evet olsa da yine de ona ne yapması gerektiğini söylemeniz gerekecek ve tam olarak insan elinden çıkan bir sonuç gibi olmayacak.

Al’den tam anlamıyla yaratıcı olmasını da bekleyemeyiz. Yapay zekaya tam anlamıyla güvenmek, yaşantımızın tüm iplerini Siri’nin eline vermekle eş değer diyebiliriz. Bu fikre kim tam anlamıyla teslim olabilir ki? Yaratıcılık tam da istediğimiz ve ihtiyacımız olan şey ve bunu yapay zekadan bekleyemeyiz. Çünkü yaratıcı içerikleri okumak hem son derece keyif vericidir hem de Google sıralamaları için gereklidir.   

Hepimiz biliyoruz ki Google’ı asla kandıramayız. Onun yapay zekası, içeriğin bir insan ya da  bir robot tarafından oluşturulduğunu anlayabilecek kadar  yüksek. Al tarafından oluşturulan içeriğin spam olarak işaretlenmesi yüksek bir ihtimal ama bu insan elinden çıkan iyi bir içerik için söz konusu bile olamaz.

Google daima kullanıcıların ilgisini çeken, ihtiyaçlarına cevap veren, kaliteli içerik talep ediyor. Al tarafından oluşturulan içerikler ise daha önce oluşturulmuş içeriklerden oluşacağı için sınıfı geçemiyor.

Al ile kısa zamanda pekala çok fazla içerik elde edebilirsiniz ama nicelik yani miktar her zaman işlerin yolunda gittiğinin işareti değildir. Düşük kalitedeki içerikler okuyucunun dikkatini çekemeyeceği için onların sayfanızda kalma süresi de haliyle kısa olacak. Oysa insan tarafından oluşturulan kaliteli içerik okuyucuların sayfada daha fazla kalmasını sağlayacak bu da Google’a, içeriğinizin değerli olduğunu gösterecek.

Al İçerik Pazarlama Araçlarının Faydası

Peki Al’in içerik oluşturma konusunda hiç mi faydası yok. Elbette var. Dikkatinizden kaçan dilbilgisi hatalarını tespit ederek, içeriğin kalitesini yükseltebilir ve okunabilirliğini artırabilir. Fakat insan yaratıcılığı ile baş edemez. 

Al Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

AI kullanırken dikkat etmeniz gereken hususlar şu şekildedir:

  • İçerik stratejinizde yer alan eksiklikleri belirlemek için Al içerik araçlarından faydalanabilirsiniz. Al, konuları olabildiğince hızlı şekilde araştırmanız ve tüm içerikleriniz için uygun başlıklar önermeniz konusunda size yardımcı olabilir.
  • Al ile içeriğinizde gözünüzden kaçan yazım hatalarını ve söz dizimi hatalarını yakalayabilirsiniz.
  • Herhangi bir strateji oluşturmadan önce değişik fikirleri test edebilmek için yapay zekadan istifade edebilirsiniz. Al, mevcut pazarda hangi dinamiklerin ön planda olduğuna dair size bilgi verebilir. Böylelikle bu işe ayıracağınız vakti daha gerekli ve acil durumlar için kullanabilirsiniz.
  • Yapay zekanın çalışma mantığını ve neler yapabileceğini öğrenmek için vakit ayırdığınızda, ondan daha fazla konuda yardım alabilirsiniz.  
  • Yapay zeka içerik araçlarına tam anlamıyla güvenmeyin. Çünkü o kendisine verilen veriler neyse o kadar iş çıkarabilir. Dolayısıyla yapay zeka içerik araçları daima bir insan tarafından kontrol edilmelidir.
  • Yapay zeka ile yaratıcılık ve hikayeleştirme süreçlerini sağlıklı şekilde yönetemezsiniz. Onun sınırlamaları vardır ve asla mükemmel değildir.    
  • Yapay zeka kullanmaya başlamadan önce mutlaka kendi araştırmanızı yapın ve kullanacağınız bilgilerin doğru olup olmadığından emin olun.  

12 Mayıs 2023 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim