Meta açıklaması, web sitenizin özetini sağlayan bir HTML özelliğidir. Arama motorları, kullanıcı tıklama oranlarını büyük ölçüde etkileyebilecek ve arama sonuçlarında genellikle en fazla 160 karakter uzunluğunda olan meta açıklamasını görüntüler. 

kategoriaçıklaması

Meta açıklama içerisinde anahtar kelime yer almalıdır. Bu kesinlikle atlanmaması ve uygulanması gereken bir konudur.

Meta Açıklama Uzunluğunun Önemi Nedir?

Açıklamanızın bir kısmının arama motoru tarafından kesilmesini ve SERP'de eksik görünmesini önlemek için meta açıklama uzunluğundaki karakter sınırı içinde kalmak önemlidir. Meta açıklama uzunluğu içinde kalmak tüketicilerin dikkatini daha iyi çekmeye yardımcı olacaktır.


Meta Açıklama Nasıl Yazılır?

1. Doğruluk ve Kalite

Bir kalite tanımı için birincil endişe her zaman doğruluktur. Meta açıklaması, genel içeriği doğru bir şekilde tanımlamalı ve kullanıcıların bu belirli bağlantıyı tıklamaları için motivasyon sağlamalıdır. 

İçeriğinizin geri kalanı gibi anahtar kelime doldurmanın veya yalnızca anahtar kelime listelerini kullanmanın kullanıcı için çok az bağlam veya yardımcı bilgi sağladığını unutmayın. Bu, kötü bir kullanıcı deneyimi yaratır ve tıklamaları teşvik etmez. Meta açıklamaları, yüksek kaliteli içeriğin snippet'leri olmalıdır.

 

2. Karakter Sınırı

En önemli metni açıklama etiketinin başına yakın bir yere koyun. Google, meta açıklama uzunluğu için karakter sınırları belirlemez ancak SERP'de kullanıcılara görüntülenen karakter sayısını sınırlar. En iyi uygulama, meta açıklama uzunluğunu 120-150 karakter arasında tutmaktır. Bu, açıklamanızın tamamının hem masaüstünde hem de mobilde görünmesini sağlar.

 

3. Tutarlılık ve Özgünlük

Meta açıklamaları her zaman kullanıcılara gösterilmediği için site sahipleri bunların önemini gözden kaçırma eğilimindedir. Özellikle artık DMOZ'un artık süreçte bir rolü olmayacağından, markalar özellikle üzerinde metin olmayan sayfalar için her sayfanın benzersiz, kaliteli bir açıklaması olduğundan emin olmalıdır. Aynı açıklama, web sitesinin birden fazla sayfasında kullanılmamalıdır. Her içerik sayfası, kullanıcı için farklı bir şey sunar ve bu nedenle meta açıklaması özgün olmalı, sayfayı önemli ve alakalı kılan şeyleri ifade etmelidir.

 

4. Harekete Geçirici Mesaj Kullanımı

Açıklamayı, bir arama ağı reklamındaki ana metin olarak düşünün. Sayfanın neler sunabileceğini tanımlayın ve ardından “Nasıl yapılacağını öğrenin…”, “Nasıl yapılacağını keşfedin…”, “Hakkında okuyun…”, “Avantajdan yararlanın…”, “Ücretsiz deneme için kaydolun…” gibi harekete geçirecek cümleler kullanın.

 

Bize ulaşmak için formu doldurun. Size en kısa sürede dönüş yapacağız.
İletişim