En Etkili Dijital Pazarlama Trendleri

DEX NEWS
Geleneksel teknoloji kalıplarının dijital dünyaya evrilmesi ile yaşantımızdaki pek çok alışkanlık ve rutin de adeta makas değiştirdi. Dijital dünyada iletişim de bunun bir parçası. Hatta en önemli parçalardan biri diyebiliriz çünkü pandemi sürecinin de tetiklemesiyle pazarlama denilen uçsuz bucaksız dinamik, dijital mecrada hakimiyetini ilan etti.

Pazarlama profesyonellerinin de radarına giren dijital pazarlama ya da diğer adıyla dijital marketing süreci kendini sürekli yenileyerek global anlamda yerkürenin her tarafında eş zamanlı olarak ilerleyişini sürdürüyor.

Peki şimdiye bakacak olursak “en etkili dijital pazarlama trendleri nelerdir?” sorusunun yanıtı ufkumuzu daha genişletecek. İşte pazarlama trendlerine yön veren dinamikler…

Kitle Belirlemek Çok Önemli

Bu işin bel kemiği elbette müşteri kitlesi diyebiliriz. Müşteriyi daha iyi anlamak, ihtiyaç ve beklentilerini doğru tespit etmek için bir alıcı personel oluşturarak e-posta kampanyalarınızı ihtiyaçlara göre özelleştirmelisiniz.

Kampanya Hedefiniz Olsun

Kampanya hazırlarken hedeflerinizi müşterilerinizin ihtiyaçlarına göre oluşturmalısınız. Bu yönde isabetli e-postalar oluştururken, hedef kitlenin gereksinim ve hatta kaygılarını da öngörmek ve buna göre bir çizgi belirlemek akıllıca bir hamle olacaktır.

Bulunduğunuz sektör ve içerik türünüz neyse ona uygun bir gönderme sıklığı ve periyot belirleyebilirsiniz.

Segmentasyonu Listeleyin

Pazarlama alanında ilerliyorsanız temel noktanız ve en sağlam dayanağınız elbette veridir. Verileriniz ne kadar iyiyse siz de o kadar iyisiniz demektir. Bu yüzden de veri temizliğini korumanız son derece önemlidir. Hedeflenmiş e-postalar söz konusu olduğunda liste segmentasyonu büyük önem kazanır.

E-posta listenizi daha küçük listeler halinde filtrelediğinizde hedef kitlenizle daha isabetli bir buluşma sağlamış olursunuz.

Mesajın Gücünü Önemseyin

Mesajlarınız kitlenizin gereksinimleri ile eşleşebilmeli. Eğer mesajınız hedef kitlenizle tam olarak uyuşuyorsa onları harekete geçirebilme olasılığınız da çok yüksek demektir. Kullandığınız dil motive edici ve harekete geçirecek türden bir dil olmalı. Bazı durumlarda dilinizi kişiselleştirin ve kişiye özel hale getirin. En uygun olan eylem çağrısını belirleyin.

Test Aşamasını Titizlikle Yürütün

Sonuçları test ettikten sonra bir kez daha test edin. Bu durumda ilk seferde gözden ve dikkatten kaçan hususları görerek onları düzeltme şansınız olacaktır. Eksiksiz ve kusursuz bir e-posta için bu husus elzemdir.

Hem dil hem mesaj hem de tasarım ögelerinde kusursuzluk ancak birkaç testten sonra mümkün olabilmektedir. Bu konuda ekibinizden de yardım alabilirsiniz. Hazırladığınız e-postaları test amaçlı olarak ekibinize göndererek onların da göz atmalarını isteyebilirsiniz.

Bazen sizin gözünüzden kaçan bir aksaklık onların gözüne takılabilir. Yani geri bildirim bu aşamada da oldukça önemlidir.

Sonuçları Analiz Edin

E-postalarınızı daima ölçmeli, izlemeli, tartmalı ve analiz etmelisiniz. Çünkü e-posta kampanyaları da adeta yaşayan ve nefes alan organik yapılar olarak düşünülmelidir. Bu süreçte hemen her safhada ve periyodik olarak ölçme ve gözlemleme yapmanız, stratejinizi daima kontrollü tutmanızı ve optimize etmenizi kolaylaştıracaktır.

Influencer Pazarlamanın Dijital Pazarlamadaki Yeri

Yeni nesil pazarlama dinamikleri arasında başı çeken ve en iyi dijital pazarlama trendleri başlıklarının büyük ilgi görmesine sebep olan influencer pazarlama yayılımını hız kesmeden sürdürüyor.

Son dönemde pazarlama kampanyalarında atılım yapan ve popüler hale gelen influencer pazarlama, dijital pazarlama trendleri kapsamında altın çağını yaşıyor. Pazarlamacıların büyük bir kısmı influencer içeriklere hatırı sayılır bir bütçe ayırıyor.

Influencer pazarlama çatısı altında influencer’ların yapay zeka destekli yöntemler sayesinde daha fazla kitleye ulaşması da bu yöntemin popülaritesini sağlamlaştırıyor.

Hibrit Etkinliklerin Gücü

Fiziksel ortamda gerçekleşen ve eş zamanlı olarak sanal ortamdan da takip edilebilen etkinlikleri ifade eden hibrit etkinlikler pazarlamacıların özellikle 2022’de radarına giren bir dinamik diyebiliriz. Bu uygulamanın etkileme gücünü artırmak, daha etkileyici ve akıcı bir deneyim oluşturmak ve hedef kitleyi daha fazla etkileyebilmek için AR ve VR gibi teknolojilerden faydalanmak da akılcı bir adım olarak değerlendirilebilir.

11 Kasım 2022 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim