Omnichannel Pazarlama Nedir, Avantajları Nelerdir?

DEX NEWS
Dijital dünyada sınırlar genişledikçe ve trend olan yöntemler çeşitlendikçe pazarlama alanında da yeni yaklaşımlar ortaya çıkmaktadır. İşte bu yeni nesil stratejilerden biri de omnichannel kavramıdır.

Latincede “her şey” demek olan omni ile İngilizcede” kanal” anlamına gelen channel kelimesinin bir araya gelmesiyle oluşan omnichannel, bütün kanallar olarak da ifade edilebilen bir pazarlama stratejisidir.  Bunu pazarlama dilinde tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarının tüm kanallarla uyumlu hale gelmesi şeklinde de açıklayabiliriz.

Yani “Omnichannel pazarlama nedir?” sorusunun yanıtını tüketicilere eksiksiz ve bütünleşik bir alışveriş deneyimi sunabilmek için bütün kanalların pazarlama stratejisine dahil edilmesi şeklinde verebiliriz.

Pazarlamada çok kanallı bir dinamikte gözlem yoluyla ulaşılan bilgilerin çevrimiçi ve çevrimdışı pazarlama stratejileri doğrultusunda kullanılması ve daha sonraki süreçlerde marka planlamalarının da tüm bu dinamiklerle uyumlu şekilde yürütülmesi amaçlanmaktadır.

Omnichannel pazarlamada veriler önemli bir rol oynamaktadır. Birbirinden farklı kanallardaki müşteri yolculuklarından temin edilen verilerden faydalanan omnichannel pazarlamada müşteri ihtiyaçlarını belirlemek için müşteri temas noktalarını tespit etmek ve tüm bunlara uygun stratejiler belirleyebilmek için eldeki veriler kullanılabilmektedir.

Bu tür verileri ise e-posta platformlarından, web site analitiğinden, ücretli aramalardan, SEO ve anahtar kelime izleme araçları, sosyal medya, araştırma, anket gibi müşteri geri bildirimleri ve varsa satış ekiplerinden almak mümkündür.

Çok kanallı bir pazarlama stratejisinde 4 temel unsur vardır:

  1. Hedef kitle ya da potansiyel müşterilerle iletişim kurmak, ürünler için talep oluşturmak ve marka oluşturabilmek için sosyal medya, e-posta, mobil uygulamalar ve SEO içeriği gibi kanalları kullanmak mümkündür.
  2. Potansiyel müşterileri gerçek müşteriye dönüştürebilmek için SEO, e-posta, sosyal medya, mobil uygulamalar kullanılabilir.
  3. Sipariş ve envanter yönetimi, lojistik gibi konularda işleyişinizi kolaylaştırabilirsiniz.
  4. Ürünlerin müşterilere sorunsuz bir şekilde ulaşabilmesi için kendi nakliye olanaklarınızı kullanabilir veya bir uzman lojistik şirketten destek alabilirsiniz.

Kusursuz bir omnichannel strateji yürütebilmek için belli başlı kriterlerin yerine getirilmesi gerekmektedir. Bu kriterler şu şekildedir:

  • Pazarlama kanalarınızdaki bütün mesajları aynı hizaya getirin ve bir koordinasyon kurun.
  • Kullanıcıların işletme veya markanızı dışarıdan nasıl değerlendirdiğini tespit edip etkileşimde bulunma olanağı tanıyın.
  • Tüm müşterilerinizi davranış ve özelliklerine göre ayırın.
  • Müşterilerle, kişiselleştirilmiş deneyimler vasıtasıyla etkileşimde bulunun.
  • Mesajınızı tüm kanallar genelinde güçlendirin.

Omnichannel Pazarlama ile Neyi Hedeflersiniz?

Bu yeni nesil pazarlama stratejisi ile tüketici deneyimleri daha iyi bir noktaya taşınırken aynı zamanda farklı kanallardaki tüm dinamikler de ortak bir mecradan yönetilebilmektedir. Omnichannel sayesinde tüketiciler farklı kanallardan aynı deneyimleri yaşayarak çok daha konforlu ve keyifli bir alışveriş deneyimi yaşamaktadır.

Omnichannel stratejisini ideal bir şekilde uygulayan global firmalara Nike, Adidas ve Wallmart’ı örnek verebiliriz. Bu strateji sayesinde markalar hem verimliliklerini artırmakta hem de e-ticaret ağının daha da genişlemesine destek vermektedir.

Omnichannel Pazarlamanın Avantajları Nelerdir?

Omnichannel pazarlamanın avantajları şu şekilde listelenebilir:

  • Omnichannel pazarlama pazar payının korunmasına yardımcı olur.
  • Müşterilerde marka bağlılığı oluşturur.
  • Şirket ve markaların imajını güçlendirir.
  • Firmaların satış oranlarının artmasına yardımcı olur.
  • Firmaların hedef kitlelerini genişletmelerine yardımcı olur.
  • Omnichannel ile hem sanal hem de fiziki mağazalarda aynı kampanyalar düzenlenerek daha fazla müşteriye ulaşılabilmektedir.
  • Yeni nesil pazarlama stratejilerinden biri olan omnichannel’a her platformdan ulaşılabilir olduğu için revaçta olan markaların daha da bilinir olması sağlanır.
  • Buradaki sepete geri dön özelliği ile yarıda kalan alışveriş işlemleri tamamlanır ve müşterilerde daha fazla alışveriş yapma refleksi oluşur.
  • Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ve dijital reklam araçları (Google Analytics gibi) kullanımıyla omnichannel pazarlama stratejisi oluşturmak son derece kolaydır. Bu dinamikler sayesinde  stratejiler kurallara uygun şekilde işlenmiş hale gelir ve tüketici davranışları gözlemlenmiş olur.

05 Haziran 2023 Pazartesi tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim