Dijital Reklam Performans Takibi için Uyarılar Nasıl Oluşturulmalı?

E-Ticaret
Dijital ortamda iş yapan bir markaysanız, verdiğiniz dijital reklamlar site performansınızı artıracak en önemli adımlardan birisidir. Bir bütçe belirleyip reklam veriyorsanız da bu reklam performanslarınızı düzenli şekilde takip etmeniz gerekir, çünkü ayırdığınız bütçeye rağmen verdiğiniz reklamlardan istediğiniz faydayı elde etmiyor olabilirsiniz.

Reklam vermeye başladıktan sonra bu reklamlar aracılığıyla elde ettiğiniz faydayı ölçümleyebilmek için çeşitli dijital reklam performans takibi uyarıları bulunur. Bu uyarılar Google Analytics, Google Ads, Facebook ya da benzeri ortamlarda karşınıza çıkabilecek seçeneklerle ayarlanabilir.

Profesyonel bir analiz aracı kullanmanız, dijital reklamlarınızdan elde ettiğiniz getiriyi ve gideri analiz elde edebilmeniz için size oldukça faydalı olabilir. Reklam veren her markanın reklamdan elde etmek istediği bir geri dönüş bulunur. Dijital reklamların analizi ise ayırdığınız bütçeye oranla hedeflediğiniz getiriye ne kadar ulaşabildiğinizi size gösterir.

Dijital reklam verme amacıyla belirli bir bütçe ayırdığınızı ve reklam verdiğinizi düşünelim. Reklamlarınız doğrultusunda belirli hedefler saptadınız ve bu hedeflerin gerçekleşmesini bekliyorsunuz. Peki, dijital reklam performans takibi için uyarılar nasıl oluşturulur? Hedeflerinizin gerçekleşmesi durumunda nasıl e-posta ile uyarı alabilirsiniz?

Google Ads

Google Ads kullanıyorsanız, uyarılarınızı kampanya, reklam grubu veya anahtar kelime odaklı şekilde ayarlayabilirsiniz. En çok kullanılan anahtar kelime düzeyinde dijital reklam performans takibi uyarısı ise şu şekilde ayarlanır:

-Uyarı almak istediğiniz anahtar kelimenize tıklayarak Düzenle” ve Otomatik kural oluştur” butonlarına tıklayın.

-Kural türü olarak E-posta gönder” seçeneğini seçin.

-Son olarak ise verdiğiniz reklamın hangi koşullar içerisinde size uyarı göstermesi gerektiğini ayarlayın. Buradaki koşullar, hedeflediğiniz maliyete oranla olabileceği gibi geri dönüşüm oranına bağlı da olabilir.

Facebook Reklamları

Facebook da dijital reklam alanında önemli bir sosyal mecra. Facebook reklamlarında hangi koşullarda uyarı almak istediğinizi ayarlamak için sırayla:

-Uyarı almak istediğiniz reklam setlerini, kampanyaları seçin ve üst menüdeki Kurallar” sekmesine gelin. Ardından Yeni kural oluştur” seçeneğine tıklayın.

-Eylem seçmeye gelince pencereye tıklayarak Sadece bildirim göster” seçeneğini işaretleyin.

-Son olarak Facebook tarafından oluşturulmuş olan toplam harcama, sıklık, sonuçlar ve benzeri birçok metrik içerisinden size uygun seçenekleri işaretleyin.

-Koşul kısmında ise seçtiğiniz metriğe uygun bir koşul belirlemeniz gerekir.

-Tarih aralığı bölümünde ise koyduğunuz uyarı kuralının hangi tarihler için geçerli olacağını belirtebilirsiniz.

Google Analytics

Google Analytics uyarı ayarlanamayan platformlarda kullanmak için oldukça avantajlı bir araç. Bu araç üzerinden dijital reklam performans takibi için uyarı ayarlamak istediğinizde:

-Sol alt kısımda bulunan Yönetici” seçeneğine tıklayın.

-Özel uyarılar kısmından Yeni uyarı” oluşturabilirsiniz.

-Son olarak Google Analyticsin sunduğu geniş koşul şartlarından, reklam hedeflerinize uyan seçenekleri seçerek reklam uyarınızı ayarlayabilirsiniz.

04 Mart 2022 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim