E-Ticaret Sitelerinde İçerik Pazarlamanın Önemi

E-Ticaret
Ticaretin dijital ortamda yapılması anlamına gelen E-ticaret pek çok kolaylığı da beraberinde getirdi. Özellikle KOBİ’ler için çok uygun bir ticaret şekli olan e-ticaretin önemi de her geçen gün biraz daha artıyor. E-ticaret sitelerindeki içerik pazarlama stratejilerinin de son derece iyi sonuçlar verdiği bilinen bir gerçek. Peki başarılı bir içerik pazarlama stratejisi siteye ne gibi avantajlar sağlar, işte yanıtları…

E-Ticaret Sitelerinde İçerik Pazarlamanın Önemi

Günümüzde e ticaret siteleri doğru içerik oluşturdukları ve bunu etkili bir şekilde pazarlayabildikleri sürece başarılı olmaktadırlar. Planlama ve bütçeleme doğru yapıldığında, stratejiler de doğru belirlendiğinde istenilen sonuca ulaşmak hiç de zor değildir.  

Konunun detaylarına girmeden önce içerik pazarlama nedir kısmına değinecek olursak hedef kitleyi etkilemek ve bu kitlenin dikkatini çekmek için içerik üretimine odaklanan pazarlama stratejilerine verilen ad olduğunu söyleyebiliriz. Bir içerik pazarlamacısı düzenli ve etkili içerik paylaşımı ile tüketiciyi etkileyerek onlarla sürekliliği olan bir bağ kurar.   

İçerik pazarlaması yapılırken müşteri davranışlarında değişim yapma düşüncesi temel alınmalıdır. Dikkat çekmek için atılacak adımlardan birisi de siteye gelen linklerin adedini artırmak olmalıdır. Bu da SEO çalışmaları, blogger ve sosyal medya siteleri ve reklamlar sayesinde yapılabilmektedir. Bu yöntemler hem hedef müşteri kitlesinin dikkatini çekecek hem de marka bilinirliğini artıracaktır. Tüm bu yöntemleri kullanarak siteye dikkat çektiniz diyelim. Bundan sonraki adım da oldukça önemli. O da siteye gelen ziyaretçilerin alışveriş yapmasını sağlamak. Yani bu ziyaretlerin satışa dönüp dönmediği de önemli. Eğer pazarladığınız içerikler etkileyici ise sonuca ulaşmanız da o deni kolay. Ziyaretçiler web sitenizde zaman geçirmiyorsa sitenin “hemen çıkma oranı” da yükselecektir. Bu da sitenin Google gibi arama motorlarında değersiz site olarak algılanmasına neden olur. Bu da sitenizin organik arama sonuçlarında gerilemesine neden olacaktır.    

İçerik pazarlaması konusunda mutlaka bir planlama yapın ve neyi hedeflediğinizi bilin. İdeal müşteri kitlenizi belirleyin; yaşadıkları lokasyonu, yaş aralıklarını ve hatta ilgi alanlarını saptayın. 

Sıra geldi içerik pazarlama örnekleri kısmına…

Farklı içerik örnekleri hazırlayabilirsiniz;

  • Uzman görüşü sunan ve bilgi veren içerikler
  • Yine uzman olan blog sahiplerinin size özel hazırlayacağı içerikler
  • Liste içerikleri
  • Yarışma yapabileceğiniz içerikler
  • Ürün ve hizmet tanıtan içerikler
  • Kullanıcı yorumlarıyla derlenmiş içerikler

Tüm bu içerikleri görseller ve videolarla da desteklediğinizde son derece işlevsel, dikkat çeken, merak uyandıran içerikler hazırlama yolunda en önemli adımları atmışsınız demektir.

Emsallerin ve rakiplerinizin bir adım önüne geçebilmeniz için içerik pazarlaması en önemli unsurlardan birisidir.

Farklı ve dikkat çekici olmanız bilinirliğinizi artıracak ve istediğinizi sonuçlara ulaşmanızı sağlayacaktır.

30 Ocak 2021 Cumartesi tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim