E-Ticaret’te Satışları Artırmak İçin Facebook Nasıl Kullanılır?

E-Ticaret
Facebook reklamlarını kullanarak hedef kitlenize ulaşabilir ve satışlarınızı arttırabilirsiniz. Facebook’ta e-ticaret pazarlaması ve reklamları belirli bir strateji ile daha geniş bir hedef kitleye ulaşmanız için size güzel bir fırsat verir. Facebook 1,9 milyar kullanıcısı ile dünyanın en büyük sosyal medya platformu olma özelliğini devam ettiriyor.

Sosyal medya etkileri ile ilgili yapılan çalışmalar kullanıcıların %44’ü alışveriş davranışlarının Facebook’tan etkilendiğini gösteriyor. Böylesine bir kullanıcı sayısı ve gücüne sahip Facebook ile hedef kitlenize nasıl ulaşacağınız ve reklamları bu mecrada nasıl kullanacağınız konusunda biraz detaylı bilgi aktaralım.

1.Aşama

Öncelikle Facebook Pixel ile başlayın. Ziyaretçilerinizi takip etmek için Facebook Pixel kullanmanız gerekiyor.

Facebook sayfanızda

“Reklam Yöneticisi>Ölçüm Rapor>Olay Yöneticisi>Pixel” adımlarını takip edin.  “Pikseli Ayarla” düğmesine tıklayın.

Kurulum yöntemini seçiniz. Yeni başlıyorsanız kodu manuel yükleyin. Çıkan kodu e-ticaret platformu yazılımınıza yükleyin.

Daha sonra “Piksel Yardımcısı”nı yükleyin. Google Chrome eklentisi olan Pixel Yardımcısı ile sitenizin sayfalarını tek tek gözden geçirebilir ve olayların doğru tetiklendiğinden emin olabilirsiniz.

2.Aşama

Sitenizi ziyaret eden ve belirli davranışları olan özel bir kitle oluşturun.

Facebook, sitenizin ziyaretçileri ile Facebook hesaplarını bağlayabilir.

Böylelikle kim olduğunu bildiğiniz, özelliklerine ilişkin bilgilere sahip olduğunuz insanlar ile etkileşim içinde olmanız pazarlama çalışmanızda başarınızı arttıracaktır.

Facebook sayfanızı beğenenler ile site ziyaretçileriniz, e-posta abonelerini bir arada değerlendirerek hedef özel bir kitle oluşturabilirsiniz.

Reklamınızı verirken sıralama e-posta aboneleri, site ziyaretçileri, Facebook sayfası beğenenler şeklinde olmalıdır.

Reklam Yöneticisi, üst menü Varlıklar sütununa giderek “Hedef Kitleler >Özel Hedef Kitleler” Oluşturun adımlarını izleyin. Hedef kitlenizi burada belirleyebilirsiniz.

Müşteri Dosyası kısmına e-posta dosyasını .csv formatıyla yüklemelisiniz.

Ziyaretçi türünü “İnternet Sitesi Trafiği” alanında belirleyebilirsiniz.

Bu adımlara ile özel kitlenizi tanımladıktan sonra geri dönüp “Benzer hedef kitle Oluştur” seçin. Bu adım bir öncekinden daha kolay olacaktır. Bu menüde

1.Olarak Kaynağı

2.Olarak Konumu

3.Olarak Kitle Büyüklüğü nü seçin

Bu ekranda daha küçük kitlenin daha ilgili olması sebebi ile %1’i seçin. “Kitle Oluştur” düğmesine tıklayın.

3.Aşama

Kampanyanızı belirleyin.

*Hedefi tanımladığınız kampanyanızı oluşturun.

*Bütçe ve kitleyi tanımladığınız reklam grubunuzu oluşturun.

*Video, görsel, metin gibi ögelerini belirleyebileceğiniz reklamları oluşturun.

Görsellerinizde merak uyandıracak metinler kullanmanız faydalı olacaktır.

Facebook Topluluklarından Yararlanın!

Facebook gruplarında ürününüze ihtiyaç duyacak topluluğu bulun ve bu topluluklardan öncelikle etkileşimi yüksek gruptan başlayın. Amaçları sosyalleşme olan bu gruplara ürününüzün onlara sağlayacağı faydadan bahsedin.

Görsel Olarak Etkileyici Gönderiler Oluşturun!

Facebook sayfanızda tüm bu aşamaları uyguladıktan sonra paylaşacağınız görsel olarak güçlü ve tetikleyici olmalıdır. Ürünlerinizi tanıtan paylaşımlar ve reklamlarınızın etkinliğini sürekli olarak analiz ederek yeni reklamları hedefleyin. Reklam performansını izlemek ve potansiyel müşterileri yeniden hedeflemek, e-ticaret başarısı için çok önemlidir.

14 Haziran 2021 Pazartesi tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim