Hedef Kitleyi Elinizde Tutmanın Yolu; Yeniden Hedefleme

E-Ticaret
Dijital pazarlama kendi içerisinde oldukça girift bir yapıya sahiptir. Birçok alt uzmanlık alanı, kavram ve süreç bir arada işleyerek işletmeleri öne çıkarmayı hedefler. Bu kavramlardan biri de Retargeting terimi yani Yeniden Hedefleme olarak adlandırılır.

Peki, nedir bu yeniden hedefleme? Ne işe yarar? Nasıl yapılır? Bu yazımızda bu soruların cevaplarını vererek yeniden hedefleme (retargeting) ile ilgili ipuçlarını size ulaştırıyoruz.

Dijital reklamcılık alanında, geleneksel yöntemlerden sıyrılan yeniden hedefleme en basit şekilde bir çevrimiçi hedef kitle reklamı olarak anlatılabilir. Örneğin, bir markanız ve web sitenizin olduğunu ve belirli bir ziyaretçi profilinizin oluştuğunu düşünün. Retargeting yöntemi ile web sitenizi ziyaret etmiş olan kullanıcılar piksel kodlar ile takip edilir ve çevrimiçi diğer web sitelerini ziyaret etmeleri durumunda bu web sitelerinin reklam alanlarında sizin markanızın reklamları hedefli şekilde kullanıcıya ulaştırılır.

Yeniden Hedefleme Ne İşe Yarar?

Yeniden hedefleme, dijital reklamcılıkta önem gösterilen ve kilit aşamalardan birisidir. Web sitenizi halihazırda ziyaret etmiş olan kullanıcılara tekrar ulaşabilmenizi ve farklı sayfalarda dahi aynı kullanıcılarla iletişim kurabilmeniz sağlanır. Yeniden hedefleme yapmayan markalar ise hızlı bir şekilde kullanıcıların hafızasından silinebilir ancak retargeting, marka bilinirliğinin kullanıcılar tarafından fark edilmesini sağlar.

Yeniden hedefleme sadece web sitenizi ziyaret etmiş olan kullanıcıları değil aynı zamanda mobil uygulamanızı kullanan ya da e-posta listenize kaydolmuş olan potansiyel kullanıcıları da takip edebilmenize olanak tanır. Bu sayede bu işlemleri yapmış veya yapmakta olan kullanıcılara başka sayfaları ziyaret ettiklerinde ve başka uygulamalar kullanırken yeniden ulaşarak potansiyel müşteri oranlarını artırabilirsiniz.

Genellikle retargeting e-ticaret sektöründe tercih edilmektedir. Sadece e-ticaret sektörüne özel avantajları olmasa da günlük hayat içerisinde yeniden hedefleme reklamlarının örneklerini display ya da Google üzerindeki alışveriş reklamları üzerinden görebilirsiniz. Yeniden hedeflemenin hizmet ettiği en büyük noktalardan bir tanesi olan ziyaretçileri alıcılara dönüştürme aşaması, e-ticaret sektörünün bu yönteme olan ilgisini açıklamaktadır.

Retargeting Avantaj ve Dezavantajları Nelerdir?

Her pazarlama, iletişim ve reklam metodunda olduğu gibi retargeting modelinin de belirli avantaj ve dezavantajları bulunmaktadır. Peki, yeniden hedefleme metodunda avantaj ve dezavantajlar neler?

Yeniden Hedeflemenin Avantajları

•Sitenizi daha önce ziyaret etmiş, ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi incelemiş ve piyasa araştırması içerisinde olan potansiyel müşterilerinize kendi markanızı tanıtma, hatırlatma ve satın alma sürecine yönlendirme safhasında size yardımcı olur.

•Marka bilinirliğinin potansiyel müşteriler arasında artmasını sağlar.

•Daha önce web siteniz üzerinden bir ürün ya da hizmet satın almış kişilere yeni ürün ve hizmetlerinizi sunma olanağı yaratır.

•Bir ürün ya da hizmeti talep eden kullanıcılar ile iletişime geçildiği için dönüşüm oranları daha yüksektir ve reklam bütçesinin verimli kullanılmasını sağlar.

Yeniden Hedeflemenin Dezavantajları

•Reklamların aynı potansiyel müşterilere sürekli şekilde gösterilmesi bir süre sonra marka adına olumsuz bir etki yaratabilir. Bu nedenle dijital pazarlama uzmanları ile çalışılmalı ve doğru strateji izlenmelidir.

•Retargeting öncesinde var olan olumsuz bir müşteriye yeniden hedefleme reklamlarının tekrar gösterilmesi, müşterinin memnuniyetsizliğini artırabilir.

21 Ocak 2022 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim