Inbound Pazarlama Nedir?

E-Ticaret
Brian Halligan tarafından ilk defa 2005 yılında ortaya atılan inbound pazarlama paylaşmak anlamını taşır. Hedef kitlenizi sadık bir müşteriye çevirmek için içerik yaratabilir, müşteri döngüsünü takip edebilir, kişiselleştirmeler ve farklı kanallar sayesinde satışlarınızı artırabilirsiniz. Bunun için pazarlama stratejisine sahip olmanız da çok önemlidir. Entegrasyon ile dönüşüm oranlarınızı yükseltebilir, doğru bir strateji ve kanıtlanan yöntemler sayesinde hedef kitlenize daha rahat ulaşabilirsiniz. Aşağıdaki yazımızda uygulayabileceğiniz bazı stratejileri derledik.

Inbound Pazarlama Nedir?

Kendi Hikayenizi Yaratın

Inbound pazarlamada istenilen sonucu elde etmek için doğru kurgulanmış bir hikayeye ihtiyacınız vardır. Aksi halde beklediğiniz sonuca ulaşamazsınız. Bu yüzden markanızı ve hikayenizi hedef kitlenizin dikkatini çekecek şekilde aktarmanız önemlidir. Markanızın vizyonuna uyum sağlayacak ve hedef kitlenize odaklanacak bir hikaye yaratmanız gerekir. 

Güçlü Bir Altyapı Kurun

Satın alma sürecinizin başlangıcı web sitenizdir ve ziyaretçileriniz ile temas sağladığınız bu noktayı iyi değerlendirmek gerekir. bunun için güçlü bir alt yapıya sahip olmalısınız. Bu şekilde doğru kullanıcı deneyimi sağlayabilir ve öne geçebilirsiniz. 

İçeriklere Önem Verin

Hedef kitlenizi sadık müşterilere dönüştürmek ve online satış trafiğinizi artırabilmeniz için en önemli araçlardan biri içeriktir. Eğer içerikleriniz ile doğru kanallarda doğru kişilere dokunursanız en yüksek trafiği elde edebilirsiniz. Web sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek istiyorsanız sosyal medya, blog ve içeriklerinizi arama motoru optimizasyonu ile birleştirebilir ve trafiğinizi artırabilirsiniz.

Trafiği Satışa Dönüştürün

Pazarlama uzmanları için en önemli performans parametresi dönüşümdür. Eğer markanız için dönüşüm sağlamak istiyorsanız içerik stratejinizi doğru belirlemeli ve bazı araçlara başvurmalısınız. Büyük bir önem taşıyan dönüşüm sağlama konusunda özellikle Hubspot gibi inbound pazarlama araçlarından yararlanabilirsiniz. Bu şekilde hem markanız adına işleri kolaylaştırabilir hem de ölçümlemeyi gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca bu araç sayesinde müşterilerinize özel tasarlanmış sayfalar, webinarlar ya da benzer eğitici içerikler yoluyla teklifler sunabilirsiniz. En önemli noktalardan biri ise potansiyel müşterilerinizi rahatsız etmeden, onların sizi bulmasını sağlayabilirsiniz. Bu yöntemle ürün ya da hizmetlerinizle ilgilenen en doğru kitleye ulaşabilir, sonuç olarak da satışlarınızı arttırabilirsiniz.

Bağlılık Oluşturun

Yukarıda anlattığımız tüm adımları uyguladığınız zaman artık hazırsınız demektir. Var olan müşteriler satış yapmanın birim maliyeti her zaman için yeni bir müşteri kazanma maliyetinden daha düşük seviyededir. Bu yüzden doğru etkileşim yakalamak çok önemlidir. Bunu başarmak için kaliteli içerikler üreterek müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz. Bu sayede mevcut müşterilerinize satışınızı arttırabileceğiniz gibi sizi potansiyel müşterilere sizi anlatmalarını sağlayabilirsiniz.

Ölçümleyin

Pazarlama uzmanlarının önceliği dönüşüm oranları, kampanya performansı ve yatırım geri dönüşüdür. Diğer türlü yarattığınız katma değerle alakalı olarak müşterilerinizle analitik bir iletişim kurmanız mümkün değildir. Bu noktada yalnızca trafik çekmeniz veya sadece SEO görünürlüğünü arttırmanız müşterileri memnun etmeye yetmeyecektir. Bu sebepten dolayı inbound pazarlama, Dijital Pazarlama konusunda çok önemlidir. Inbound pazarlamanın öncelikli amacı satışları arttırmaktır. Inbound pazarlamanın son basamağı da bahsi geçen artışı analitikler yoluyla müşterilerinize sunmaktır.

16 Ocak 2021 Cumartesi tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim