Kişisel Markasını Geliştirmek İsteyenler İçin Tavsiyeler

E-Ticaret
Kişinin yetkin olduğu özellikleri ile diğer bireylerde bıraktığı iz kişisel marka olarak adlandırılır. Herkesin öne çıkan farklı özellikleri vardır. Bunlar kişilerin diğer bireylere oranla daha avantajlı olmasını sağlar. Bu bakımdan diğer insanlarla da ilişki kurarken kişisel markasını geliştirmiş kişiler çok daha ön planda olacaktır

Kariyer yapmak kişisel marka için en önemli adımdır. Bu anlamda yapacak olduğunuz işin eğitimini almış olmanız ve bunu belgelendirmeniz, kişisel marka gelişimi konusunda çevredeki bireylerin kariyerinize güvenmesini de sağlayacaktır. Kendiniz için belirleyecek olduğunuz bir pazarlama alanında kariyer hedeflerinizi gerçekleştirerek kişisel markanızı geliştirmeye başlayabilirsiniz.

Kişisel Marka Nedir?

Kısaca özetlemek gerekirse kişisel marka, bir bireyin pazarlama gibi deneyim alanlarında adını duyurduğunda onunla ilgili ilk akla gelen, izlenimleri olacaktır. Bir toplulukta, iş merkezinde, çeşitli pazarlardaki deneyimlerinizde ve daha bunun gibi pek çok alanda kişisel marka değerinizi yaratmak ve geliştirmek mümkündür.

Öne çıkan özellikleriniz ile ilgili tüm yetkinlikleriniz, çevrede ilgili olduğunuz alana ihtiyaç duyan herkesin aklına ilk sizi getirmelidir. Bu noktada da kişisel marka konusunda güvenilir kaynakları çevrenize sunarsanız bu sizi ön plana çıkaracaktır. Bir diğer tanımı ile bilinirlik ya da ün gibi kavramlarla da tanımlanabilecek olan kişisel marka, her bireyin farklı ve belirgin özellikleri ile bir yerde tanınması anlamına da gelir.

Görünür Olma Konusunda Kişisel Marka Kimliğiniz

İlgili ve yetkin olduğunuz bir iş kolunda kendinizi kanıtlayarak marka kimliğinizi oluşturmanız kaçınılmazdır. Ancak bu kimliğin bir kişisel markaya dönüşmesi, görünürlük ile ilgilidir. Yani, kişisel marka kimliğinizi görünür kılarak çevrenizdeki bireylerin de bu yetkinlik alanında sizin adınızı da saymaları önemlidir.

Özellikle internetin yaygınlaşması ile pazarlama gibi sektörlerde görünür olmanın önemi çok daha arttı. Çeşitli alışveriş siteleri ve hizmet sektöründeki firmalar gibi pek çok kurum ya da kuruluş, öncelikle internet üzerinden hedef kitle belirlemeye başladı. Kullanıcıların artık pek çoğunun sosyal medya ve haber siteleri gibi alanlarda yaygın zaman geçirmesinden kaynaklı olan bu durum, bireysel kişisel marka odaklarını da buraya kaydırdı.

Bu bakımdan kişisel markanıza değer katmak istiyorsanız çeşitli konularda adımlar atmanız gereklidir.

Marka olarak değerinizi belirleyin

İnsanların neden bu alanda sizi tercih etmesi gerektiğini açıklayıcı bir şekilde ifade edebilmek önemlidir. Bu da marka değerinizi belirlemek ve ne şekilde kullanıcılara hitap etmek istediğinizi tanımlamaktan geçer.

Sosyal medya hesaplarınıza yer verin

Sosyal medya artık hemen herkesin özellikle mobil cihazlar ile bağlantıda olduğu bir alan. Bu alanlarda çeşitli reklamlar ve influencer anlaşmaları gibi tekniklerle kişisel markanızı görünür kılmak size avantaj sağlayabilir.

Tutarlı ve özgün içerikleriniz olsun

Web siteniz özellikle linklerden gelen kullanıcılar için aktif olmalıdır. Çünkü site içerisinde güncel ve özgün şeylerin bulunması, ziyaretçilerin sitede kalma sürelerini ve hatta alışveriş tamamlama sürecini dahi etkileyecektir. Bu anlamda kişisel markanızın mutlaka bir blog ve hakkımızda sayfası olmalıdır.

Görsel içerikler daha dikkat çeker

İnsan beyni görsel içeriklere daha fazla ilgi gösteren bir yapıdadır. Bu anlamda da yalnızca metin içerikleri değil, bununla uyumlu görsel içeriklere sahip olmak da web sitenizin kaliteli bir duruşu olması bakımından önemlidir.

22 Eylül 2021 Çarşamba tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim