Medya Planlamanın Önemi

E-Ticaret
Medya satın alma ve reklam stratejileri, çevrimiçi olarak son derece hedefli ve duyarlı kitlelere ulaşmanın en iyi yollarından biridir.

Bu yola başvurduğunuzda reklamlarınıza daha fazla tıklama, web sitenize ise daha fazla ziyaretçi gelir. Sonuç olarak daha fazla gelir elde edebilirsiniz.  

Bu konuda öncelikle çevrimiçi medya alış fiyatlandırması hakkında bilgi sahibi olmak gerekir. Çevrimiçi medya satın alma söz konusu olduğunda, ihtiyaçlara uyum sağlayan ve reklamları doğru kişilerin önüne seren bir şirkete ihtiyacınız duyulur.

Medya planlama hizmeti ne sunar?

-Demografik, psikografik, coğrafi hedefleme ve daha fazlası arasından, işletmelerin ihtiyaçlarını karşılamak ve potansiyel müşterileri web sitenize bağlamak adına tasarlanmış özelleştirilmiş çözümler içerir.

-Çevrimiçi reklamların, hedef müşterilerin en sık ziyaret ettiği sitelerde görünmesini sağlayan geniş bir çevrimiçi reklam alanı sunar.

-İşletmeler için en iyi dönüşüm sağlayan sitelere odaklanmak üzere süreci izleyen ve test eden çevrimiçi medya satın alma uzmanları özel destek sağlar.

medya planlama

Çevrimiçi medya satın alma kampanyaları için hedef pazarın tanımlanması

İş hedeflerinize en iyi şekilde ulaşmak için markalar Medya Planlama Hizmetinden yararlanarak hedef demografiye ulaştıklarından emin olur. Çünkü destek ekibi müşterilerin ilgi alanlarını ve yaşam tarzını tanımlamak için süreci takip eder. Mevcut demografik özellikler; yaş aralığı, cinsiyet, eğitim düzeyi ve daha fazlasını içerir. Bunların hepsi medya satın alma stratejisinde büyük rol oynar.

Hedef pazar için hedef cinsiyete ve yaş aralığına ulaşmak önemli olsa da çevrimiçi medya satın alma kampanyalarıyla daha derine inmek gerekir. Markalar bazı soruları yanıtlamalıdır. Demografinizin ilgi alanları nelerdir? Ne hakkında okumayı seviyorlar? Tutkuları neler? Boş zamanlarında ne yaparlar? Bu tür sorular sayesinde markalar hedef kitlelerini daha iyi tanıyacaktır.

Medya planlamanın önemi

İşletmeler ne kadar benzersiz ise, müşteriler de öyledir. Bu noktada pazarı hem coğrafi hem de davranışsal olarak tanımlayan müşteriler, çevrimiçi medya satın alımını yönlendirirken markaların büyümesine de yardımcı olur. Markalar için en iyi müşteri kampanyalarıyla hedefleyebildiği, ürünleri ve hizmetleriyle ilgileneceğini bildiği müşteridir.

Hedef demografisini herkesten daha iyi bilen markalar çevrimiçi medya satın alma kampanyalarıyla bu özel müşteri tabanına ulaşabilir. Geniş çevrimiçi reklam alanı ile çevrimiçi reklamların, hedef müşterilerin sık ziyaret ettiği sitelerde görünmesini sağlayabilir.

Davranışa dayalı hedefleme yaparken, bazı soruları yanıtlamak için temel psikografinin ötesine geçmek gerekir. Markaların müşterilerinin başlıca ilgi alanlarının neler olduğunu bilmesi gerekir. Bunu başaran markalar müşterilerinin neye değer verdiklerini, belirli bir ürün veya hizmete karşı tutumlarını anlayabilir.

Bu müşteri hedeflemesi, sık ziyaret edilen siteler, başkalarına önerdiği siteler, arama motoru sorguları, hobiler ve özel ilgi alanlarını hatta yaşam tarzlarını içerir. Bunların tümü "içeriğe dayalı hedefleme" olarak da adlandırılır.

Çevrimiçi medya satın alımında göz önünde bulundurulması gereken bir diğer faktör, hedef müşterilerin coğrafi konumudur. İster yerel ister global şirketler medya planlama hizmetinden yararlanarak reklamlarının müşterilerin coğrafi konumuna uygun ve belirli alanlara yerleştirilmesini sağlayabilir.

Medya planlama hizmeti sayesinde hedef müşterilerin hangi zamanlarda çevrimiçi olmayacağı tespit edilebilir. Bu sayede markaların reklamlarının o günlerde veya saatlerde yayınlanmamasını sağlayabilir. Tüm bu anlattıklarımız markalar için medya planlamayı önemli hatta hayati kılan sebeplerdir.

18 Aralık 2020 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim