Kampanya Hedefleri İyileştirme ve Performans Artırma

Sosyal Medya
Reklamların bir şirket ve markayı emsalleri arasında ön plana çıkardığı bir gerçek. Bu kadar etkili bir stratejinin A’dan Z’ye nasıl işlediğini bilmek ve kampanya hedeflerinde iyileştirme sağlamak performansı artırmanın en önemli yollarından birisidir.

Bir reklamın geri dönüşlerinin hangi seviyede olduğunu ve ne kadar gelir getirdiğini gösteren ROAS yani “Reklam Harcamalarından Getiri” uygulaması ile bu yolda etkin bir şekilde destek ve fikir almanız mümkün olmaktadır. Reklamlarınızın ne kadar iyi performans gösterdiğini ve ne kadar gelir getirdiğini görmeniz, bir adım sonrasında neler yapmanız gerektiği ile ilgili isabetli fikirler geliştirmenizi de sağlayacaktır.

Reklamda Performans Artırma Yolları

ROAS seviyesi yüksek oldukça reklam performanslarınız da o denli yüksek olacaktır. ROAS’ı kullanmak için de önce PPC stratejisini etraflıca anlamak gereklidir. Bu durumda “PPC stratejisi nedir?” sorusu akla geliyor. O halde hemen açıklayalım; PPC, reklamlarınız her tıklandığında ödeme yapan sistemdir. Bu da web sitesi ziyaretlerinizin ve satışlarınızın artması demektir.

Bilinir olmak ve kazanç sağlamak için arama motoru sayfalarında üst sıralarda yer alabilmek gerekir ki bu da PPC stratejisi ile kolay hale gelir.

Anahtar kelimeleri isabetli olarak seçtiğinizde ve bunları doğru reklam gruplarına yerleştirdiğinizde reklam kampanyanızın başarıya ulaşması için en önemli adımlardan birini atmış olursunuz.

ROAS ile PPC kampanyanızın ne durumda olduğunu ve performansını kolayca izleyebilirsiniz. Bu arada ROAS’ı artırmak için işinize yarayacak ipuçlarını da şöyle sıralayabiliriz:

  • Tıklama başına maliyeti düşürdüğünüzde reklam harcamalarınız da azalacak ve ROAS artacaktır. Bu aynı zamanda işletmenizin düşük bir maliyetle daha çok ilgi görmesi demektir.
  • Hedef kitlenizi doğru belirlemelisiniz. Eğer büyük bir bütçeye sahip değilseniz kitlenizi doğru tespit ederek onlara uygun bir bütçe hazırlamanız zamanınızın ve emeğinizin boşa gitmemesine yardımcı olacaktır.
  • Doğru anahtar kelimeleri seçmek ve işletmenizi bu anahtar kelimelerle hazırladığınız içeriklerle anlatmak potansiyel müşterilerle yolunuzun kesişmesini sağlar.
  • Negatif anahtar kelime kullanımı da ROAS’ı geliştirmenin bir diğer yoludur. Bu anahtar kelimeler sayesinde müşterilerin ürününüzü almasını sağlamayan alakasız aramalardan da kaçınmış olursunuz.PPC stratejisi ile her tıklamayı satın almaya dönüştürme potansiyeliniz artacaktır. Elbette bu aşamada sunduğunuz ürün ve hizmetlerin kalitesi, içeriği ve buna benzer faktörler de önemlidir. İyi tasarlanmış bir PPC stratejisi ve kampanyası ile hedefinize ulaşmanız kaçınılmazdır.

Kampanyanız Ne Kadar Başarılı?

Kampanyanızın başarılı olup olmadığını ve şirket için fayda sağlayıp sağlamadığını anlamanın temel prensipleri var. Gelin hepsine kısaca göz atalım.

Kampanyanızın başarılı olup olmadığını anlayabilmek için öncelikle bir hedefiniz olmalı ve ekipte bulunan herkes hedefe giden çalışmada uyumlu bir yaklaşım sergilemelidir. Peki nedir bu hedefler? Öncelikle elbette satışları artırmak, markanın imajını güçlendirmek ve kemikleşmiş müşteri kitlesini elde tutmak. Bu hedefler uzun vadede gerçekleşecek ve stratejiye dayalı hedeflerdir.

Bir başka prensip de analitik verilerin sürekli ve düzenli olarak takip edilmesidir. Sürekli olarak optimize edilen bir plana sahip olması gereken kampanyalar, bu veriler sayesinde iyileştirilebilir.  KPI olarak adlandırılan temel performans göstergeleri, hedeflerinizle analitik veriler arasında bir bağ kurmanıza yardımcı olur.

Hedef kitlenin farkındalığını ve ilgisini çekebilmek ve buradan da ürün ya da markayla ilgili arzu ve eyleme giden yolu tesis edebilmek AIDA Hunisi olarak adlandırılır. Bu yöntemle kampanyanızın nasıl başarı sağladığını analiz edebilirsiniz. Teklifinizin niteliği, kaç tüketiciye ulaşabildiğiniz, mesajınızın ne kadar anlaşılır olduğu ve hedefleriniz için en uygun reklam mecrasının ne olduğu da kampanyanızın başarılı olması için gerekli olan koşullardır.

Tüm gerekli olan yöntem ve işleyişi yerine getirdikten sonra takipte kalmanız ve her şeyin yolunda gidip gitmediğini gözlemlemeniz de diğer önemli adımdır. Bunun için de kampanyanızı günlük olarak takip etmelisiniz.

Ve son adım olan raporlama kısmı mevcuttur. Kampanyanız bittiğinde nihai raporu oluşturmanız gerekir. Bu rapor aynı zamanda diğer kampanyalara hazırlanırken de verilerinizi kontrol etmeniz açısından size yardım ve avantaj sağlayacaktır.

27 Eylül 2022 Salı tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim