Küçük İşletmelerin Doğru Hedef Kitleyi Bulması ve Ulaşması

Sosyal Medya
Günümüzde doğru hedef kitleye ulaşabilmenin neredeyse birincil koşulu dijital bir varlığa sahip olmaktan geçiyor. Ürün ve hizmetleri daha fazla kişiye ulaştırabilmenin üç önemli anahtarının SEO, sosyal medya ve ücretli aramalar olduğunu da söylemek mümkün.

Siz de henüz bir dijital varlığı olmayan küçük işletmeyseniz erişiminizi genişletebilmek ve çevrimiçi kitlelere ulaşabilmek için neler yapabileceğinize bir göz atabilirsiniz.

Küçük işletmeler öncelikle daha spesifik bir pazar belirleyerek daha büyük ölçekli şirketlerle rekabet edebilirler. Eğer yeni bir işe adım attıysanız ilk etapta çok büyük kitlelere ulaşmanız gerekmiyor.  Başladığınız işte başarılı olabilmeniz için hedef pazar analizi yapmak son derece iyi bir adımdır.  Hedef pazar profili oluşturduğunuzda maddi açıdan kayıp yaşama olasılığını da zayıflatmış olursunuz.

Yani denebilir ki hem geri dönüşlerin olumlu olmasını sağlamak hem de pazarlama stratejisi için ayrılan bütçeyi iyi bir şekilde yönetebilmek için en ideal hedef kitleyi bulmanız gerekmektedir.

Hedef kitleyi nasıl bulursunuz sorusunun yanıtından önce hedef kitle nedir sorusunun yanıtına bakalım.

Hedef Kitle Nedir?

Ürün ya da hizmetinizi satın alma ihtimali en yüksek kitle sizin hedef kitlenizdir. Hedef kitleyi belirleyen en önemli kriterler de yaş, cinsiyet, eğitim, satın alma gücü, sosyal sınıf, coğrafi konum ve tüketim alışkanlıkları olarak sıralanabilir.

Hedef Kitle Belirlemenin Önemi Nedir?

  • Hedef kitle belirlediğinizde daha güçlü bağlantılar kurmuş olursunuz. Günümüz modern tüketici profili, yöneldikleri markaların kendi duygularına hitap etmesini bekliyor. Hedef kitlenizi tespit ettiğinizde onların nelerden hoşlandığını da araştırmaya başlarsınız. Yani hedef kitleniz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz onlarla o kadar sıkı ve sağlam bir bağ kurarsınız.
  • Pazar segmentasyonunu bilmek de oyunun önemli kurallarından biridir. Hedef kitlenizi belirlediğinizde toplam pazarın bir kısmını düşünmüş oluyorsunuz. Pazar segmentasyonu ile iletmek istediğiniz mesajı her kitle segmentine göre uyumlandırmış olurunuz.

Hedef Kitle Belirlemede İşinize Yarayacak Püf Noktaları

  • Müşteri profili oluşturun. Bu durumda tüketici davranışlarını bilmek hedef kitleyi oluşturma yolunda en önemli yollardan birisidir.
  • Hedefleme yaparken birbirinden farklı Pazar seviyeleri seçin.
  • Doğru hedef kitleyi bulabilmek için şu 3 hususu bilmeniz gerekiyor.

1/Hedef kitle yaptığınız kampanyalara göre değişiklik gösterebilir.

2/Birden fazla hedef kitleniz olabilir.

3/Hiç tahmin etmediğiniz kişiler de hedef kitleniz arsında yer alabilir.

İdeal Hedef Kitle Belirlemenin İpuçları

  • Müşterilerinize sunduğunuz ürün tekliflerini çok iyi analiz etmeniz gerekmektedir. Bu en yalın anlamıyla müşteriye verdiğiniz değeri de gösterir.
  • Mevcut müşterileri belirleyin. Bunun için verilere ulaşmanız önemlidir. Veri kaynaklarına ulaştığınızda ürününüzü satın alan kişilerin profiliyle ilgili bilgi de edinmiş olursunuz.
  • Rakip analizi yapmak, rakiplerinizin hem güçlü hem de zayıf yönlerini görmenizi sağlayacaktır.
  • Pazar araştırmalarından faydalanmak da işinizi kolaylaştıracak bir diğer madde olarak tanımlanabilir. Hedef kitlenizin hangi yaş aralığında, ağırlıklı olarak hangi cinsiyette olduğu, nerede yaşadıkları ve gelir seviyelerini bilmek hedef kitlenizi daha yakından tanımanıza olanak sağlar.

Hedef Kitle Belirlemek Size Ne Sağlar?

Bir ürün, marka ya da hizmetin hedeflenen noktaya ulaşmasındaki en önemli kriterin hedef kitleyi doğru belirlemek olduğu bir gerçektir. Aksi takdirde pazarlama stratejisinin sonuca ulaşması çok zordur.

Peki bir grubun hedef kitleniz olup olmadığını nasıl anlarsınız?

  • Onlarla iletişim kurarak, ilgi alanlarını ve bakış açılarını anlamanızı sağlayacaktır.
  • Sosyal medyanın gücünden faydalanarak, hedef kitle olarak gördüğünüz kişilerin hobileri, kariyerleri, tercihleri ve bağlantıları hakkında bilgi edinebilirsiniz. Anketler aracılığıyla hedef kitlenizin alışkanlıkları ve profili hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
  • Müşteri analizi son derece değerli bir kaynak olarak size yardımcı olacaktır.

15 Eylül 2022 Perşembe tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim