TikTok Live Shopping: E-Ticarette Yeni Bir Sayfa

Sosyal Medya
Kurulduğu günden itibaren 1 milyardan fazla kullanıcı sayısıyla popüler sosyal medya hesaplarının önüne geçen TikTok uygulaması, yaklaşık bir senedir üzerinde çalıştığı TikTok Live Shopping’i kullanıma sundu. Sosyal medya hesaplarının bir e-ticaret ağı haline geldiği şu günlerde bu pazara girerek kulvarını değiştiren TikTok, işler planlandığı gibi giderse en hızlı büyüyen sosyal platform olma özelliğini bu alanda da kanıtlayacak gibi duruyor.

E-ticaret alanında hali hazırda birçok güçlü uygulamaya rakip olan Tiktok, internet alışverişine farklı bir yerden bakarak ‘’canlı alışveriş’’ etkinliklerini başlattı. Kullanıcılarına ayrı bir sekme açmadan yalnızca uygulama üzerinden alışveriş yapma şansı sunan TikTok uygulaması, bu pazardan yararlanmak isteyen her iki tarafa da büyük bir kolaylık sağlıyor. Başlangıçta yalnızca ABD, İngiltere ve Kanada’da Shopify tabanlı satıcılar için kullanıma açılan Live Shopping eklentisi, şu günlerde birçok ülkede farklı uygulamalarla ortaklık kurmak için hazırlanıyor. 

Z kuşağının gözünde popülaritesi en yüksek uygulamalardan biri olan TikTok’un e- ticaret hedef kitlesinin de yine bu grup olduğunu söylemek yanlış olmaz. İçerik üreticilerinin, marka ve kullanıcılar arasında bir köprü görevi gördüğü Live Shopping kanalı ile e-ticaret sekmesinin oldukça hızlı ve kolay bir şekilde alıcılara ulaşması hedefleniyor. 

TikTok, Eylül 2021’de gerçekleştirdiği TikTok World etkinliğinde Live Shopping’in geniş bir ağa yayılacağını duyurduğundan beri hem kullanıcı hem de marka kanallarında birçok soru işareti oluştu. Bunlardan ilki, her TikTok kullanıcısının Live Shopping sekmesine sahip olup olmayacağıydı. Bu soruya ivedilikle cevap veren TikTok, gelecekte her markanın TikTok profiliyle birlikte bir TikTok for Business hesabı kurarak alışveriş kanalı oluşturabileceğini açıkladı.

Bir diğer yandan farklı alışveriş kanallarıyla da entegre olabilen TikTok, Shopify gibi yüksek kullanıcılara sahip e-ticaret uygulamalarıyla da birlikte kullanılabilir özellikte bir yenilikle karşımıza çıkıyor. Kullanıcılarına TikTok üzerinden veya markanın web sitesine yönlendirerek alışveriş yapma şansı sunan TikTok Live Shopping’in, e-ticarette yeniliğin ve dönüşümün asla son bulmayacağına dair güçlü bir kanıt olduğunu söylemek yanlış olmaz. 

TikTok Live Shopping’te Alışveriş Kanalı Nasıl Oluşturulur?

TikTok’un özellikle markaları ve içerik üreticilerini heyecanlandıran Live Shopping yeniliğiyle birlikte eğlence ve video ağırlıklı bir sosyal medya platformunun güçlü bir e-ticaret kanalına dönüşüp dönüşmeyeceği merak konusu. Şimdi gelin, TikTok Live Shopping hesabı oluşturmak için ihtiyacınız olan özelliklere bir göz atalım.

Z kuşağının büyük bir bölümüne hitap eden uygulamaların başında gelen TikTok’ta Live Shopping kanalını kullanabilmek için öncelikli olarak markanız adına bir TikTok hesabına sahip olmanız gerekiyor. Bu hesapla birlikte TikTok for Business uygulamasına geçiş yaparak kendinize bir işletme hesabı açabilirsiniz. İşletmenizle ilgili temel bilgileri profilinize ekledikten sonra hedefinizi, bütçenizi ve hedef kitlenizi belirleyerek bir yol haritası çizebilirsiniz. İçerik üreticileriyle marka iş birlikleri oluşturarak ürünlerinizi tanıtabilir ve böylece hedeflediğiniz kullanıcı sayısına ulaşarak TikTok uygulamasının e-ticaret kanalında kendinize bir yer bulabilirsiniz. Z kuşağını hedefleyen paylaşımlar, eğlenceli videolara eklenen marka ve ürün eklentileriyle TikTok Live Shopping’de başarıyı yakalama ihtimaliniz oldukça yükseliyor.

TikTok Live Shopping’de Başarılı Olmanızı Sağlayacak İpuçları

Hem eğlenceli hem de ticari bir yönü bulunan Live Shopping’de, TikTok’un kullanıcı kitlesinin dikkatini çekmek isteyen markaların ilk etapta etkileyici bir profil ve web siteye sahip olmaları gerektiğini söyleyebiliriz. Tıpkı bir mağaza vitrini gibi donatılması gereken hesap profilleri, alıcıları harekete geçiren en önemli etkenlerden biri. Paylaşımlarınızda profesyonel bir gözle çekilmiş ürün fotoğraflarına, anlaşılır ve 34 karakteri geçmeyecek ürün başlıklarına ve kullanıcıların ayrıntılı bilgi alabileceği içerik metinlerine yer vererek TikTok Live Shopping serüveninize katkı sağlayabilirsiniz.

Kaliteli ve istikrarlı paylaşımların yanı sıra yüksek takipçi sayısına sahip influencer’larla işbirliği yapmak TikTok’ta e-ticarette başarı elde etmek isteyenlerin atlamaması gereken ayrıntılardan bir diğeri. Ürünlerinize uyacak paylaşımlar ve iş birlikleri yapan içerik üreticilerini tercih etmek bu noktada size marka bilinirliği ve ulaşılabilirlik konusunda büyük bir avantaj sağlayacaktır. 

Bir diğer yandan, TikTok Live Shopping’de, hedeflediğiniz kitleye ulaşmak için onlarla aynı dilde konuştuğunuzdan emin olmanız da oldukça önemli. Özellikle Z kuşağını etkilemek isteyen bir strateji geliştirmek istiyorsanız, bu kuşağın sıkça kullandığı emojilere, söz kalıplarına ve trendleşen video içeriklerine başvurabilirsiniz. Arama motorlarında markanızın ve ürününüzün öne çıkması için içeriklerinizde anahtar kelimelere yer vermenizin de sizi bir adım öne geçirerek detaylardan biri olduğunu söyleyebiliriz. 

TikTok Live Shopping’de başarılı olmanızı sağlayacak anahtarlardan bir diğerinin de eğlenceli içerikler üretmek olduğunu söylemeden edemeyeceğiz. Markanız için video içerikleri üretirken TikTok’un temelde bir eğlence platformu olduğunu göz ardı etmeden kullanıcıları öncelikli olarak eğlendirecek ve keyifli birkaç saniye geçirmelerini sağlayacak konular seçmeniz doğru bir tercih olacaktır. Videonuzu eğlenceli bulan kullanıcıların, markanızı ve ürünlerinizi keşfetmeye dair daha güçlü bir istek duyacağından emin olabilirsiniz.

Son olarak, TikTok Live Shopping’i entegre edebileceğiniz TikTok Pixel, Shopify, BigCommerce, Opencart ve Shopline gibi birçok uygulamayla birlikte kullanarak müşteri kitlenizi genişletebilir ve markanızın birden fazla e-ticaret pazaryerinde tanınmasını sağlayabilirsiniz.

Tiktok for Business : Kullanıcı ve Markaların Buluştuğu Dünya

‘’Reklam yapmayın. Tiktok yapın.’’ mottosuyla e-ticaret pazarına hızlı bir giriş yapmayı planlayan Tiktok, klasik e-ticaret platformlarından farklı olarak markayı ve kullanıcıyı canlı alışverişte buluşturmayı hedefliyor. Kullanıcıların ilgi duydukları ürün ve markaları canlı olarak takip etmelerini ve bu akış boyunca diledikleri ürünü satın almalarını mümkün kılan Tiktok’ta Business hesabına sahip olmak için aranan tek şart gerçek bir Tiktok profiline sahip olmak.

Tiktok hesabınızla geçiş yapabileceğiniz Tiktok for Business, uygulama geliştirildikten sonra kullanıcıların kendi ilgi alanlarıyla eşleşen ürün ve markaları bulabileceği bir platform haline gelecek. Kullanıcı ve marka datalarını birbiriyle eşleştirerek hızlı ve kolay ilerleyen bir satış kanalı yaratmayı hedefleyen Tiktok E-ticaret ekibi, bu yeniliklerle birlikte e-ticareti herkes için erişilebilir bir pazaryeri haline getirmeyi hedefliyor.

Markanızı doğrudan hedef kitlenize sunabileceğiniz, içerik üreticileri ve videolar aracılığıyla anlık satışlar yapabileceğiniz bu yenilik, Tiktok E-ticaret ekibinin uzun süredir üzerinde çalıştığı bir proje. Büyük reklam bütçeleri harcamadan hem marka ve ürünlerini tanıtmak isteyen hem de kitlesine canlı yayınlarla ulaşarak gerçek bir ağ kurmayı hedefleyen markaların sabırsızlıkla beklediği bu uygulama, e-ticaret pazarında büyük bir dönüşümün de başlangıcı olacak gibi duruyor.

 

07 Nisan 2022 Perşembe tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim