Call Tracking Raporlaması Nedir? İzlenecek En Önemli Metrikler

Teknoloji
Müşterilerin %65'i bir işletmeyle telefon üzerinden iletişime geçmeyi tercih ederken, web formu doldurmayı tercih edenlerin oranı yalnızca %24'tür. Bu dijital çağda, dijital pazarlamacılar için çevrimdışı arama dönüşümleri ve çevrimiçi web tabanlı dönüşümler için verileri birleştirmek her zamankinden daha önemli. İşletmelere reklamlarının performansının net bir resmini göstermeleri gerekir.

Call tracking, ilişkilendirme ve raporlamanın sonuçları size şu konularda fikir verir:

  • Hangi anahtar kelimeler çağrı üretiyor?
  • Hangi dijital reklam kanallarının işletmenize gelir sağladığı.
  • Kampanya performansınızı daha iyi anlayın ve ROI'yi artırın.

Call Tracking raporlama ile pazarlama stratejinizi geliştirmek, kampanya performansını ölçmek ve optimize etmek için ihtiyacınız olan metrikleri iyi anlamanız gerekir.

Arama Kaynağı

En çok aramayı hangi kampanyaların ve reklamların çektiğini bilmek, pazarlama bütçelerinizi ve çabalarınızı nereye odaklamanız gerektiğini anlama bilgisiyle sizi donatır. Ancak aynı telefon numarası web sitenizde, açık hava reklamlarında, sosyal medya kanallarında listeleniyorsa bu bilgiyi tam olarak nasıl elde edebilirsiniz?

Google Adwords'ünüz etkili bir çağrı izleme ve raporlama stratejisi sağlamak için, bu kanallarda benzersiz takip numaraları kullanmalısınız. Çevrimiçi etkinlik için statik bir takip numarası vermek yerine dinamik telefon numaraları kullanmalısınız. Çevrilen numaraya ilişkin ayrıntılı raporlama, hangi reklam kanallarınızın en fazla çağrı ürettiği konusunda fikir verir.

Çağrı Hacmi

Arama hacminizi takip ederek ilişkilendirme verilerine erişim elde edersiniz ve telefon aramalarının çoğunu hangi reklamların çektiğini görebilirsiniz. Ayrıca yatırım getirinizi daha iyi anlamanız için size anında içgörü sağlar. Arama hacmi, SEO ve PPC stratejilerinizin başarısını izlemek için mükemmel bir ölçüm aracıdır. Çağrı hacimlerinizi takip etmek, özel Google My Business takip numaranızdan gelen çağrıların genel yüzde artışındaki büyümenin ölçümlerini görmenizi sağlar.

Arama Süresi

Aramalarınıza cevap verilirken bile arama süresine dikkat etmeniz çağrıları farklı kılacaktır. Potansiyel müşterilerinizle ve fırsatlarınızla ne kadar uzun süre telefonda konuşursanız, müşteriye dönüşme şansları o kadar yüksek olur. Bir müşteri araştırmasını yapıp sizi aradığında, olabilecek en sıcak müşteri adayıdır. Tüm pazarlama çabalarınız (SEO, Sosyal Medya, PPC, görüntülü reklamcılık ve remarketing) sizi aramalarını sağlamak için çok çalıştı. İyi bir izlenim bıraktığınızdan emin olun.

Cevapsız Aramalar

PPC kampanyalarınızdan gelen arama hacimleriniz yüksek olabilir ve iyi performans gösteriyor gibi görünebilir. Ancak, işletmeniz bu aramalara cevap vermiyorsa, potansiyel gelir fırsatlarını çöpe atmış olursunuz. Müşterileriniz tüm araştırmalarını internet üzerinden yapmış, markanızı seçmiş ve işletmenizi aramaya karar vermiştir. Çevrimiçi bir kanaldan alacakları aynı düzeyde hizmet almayı ve en azından aramalarını yanıtlamanızı beklerler.

Yeni Arayanlar

Yeni arayan, işletmenizi daha önce hiç aramamış kişidir. Bu, potansiyel yeni müşterileri temsil ettiği için işletmenizin hedef kitlesinin önemli bir bölümüdür. Yeni arayanlarla ilgili verileri tekrar arayanlardan ayırmayı düşünün. Google Analytics entegrasyonunuzda Akıllı Etiketleri kullanmak, izole edip yalnızca yeni arayanın ayrıntılarını GA'ya göndermenize ve karşılığında daha iyi analiz yapmanıza olanak tanır. Yeni arayanları izole ederek, web sitenizde yaptıkları çevrimiçi yolculuğu analiz edebilir ve sizi aramadan önce hangi sayfaları ziyaret ettikleri gibi belirli davranışları anlayabilirsiniz. Bu, web sitesi sayfalarınızdan hangilerinin iyi dönüşüm sağladığı veya hangilerinin telefon dönüşümünü artırmak için daha fazla iyileştirmeye ve muhtemelen daha iyi harekete geçirici mesaja ihtiyaç duyduğuna dair harika bir fikir verir. Geri dönüp bu sayfaları SEO ve içerik için optimize edebileceğiniz için pazarlama stratejiniz de iyileştirmeler elde edecektir.

Açılış Sayfası Performansı

Bir müşteri bir reklamı tıklayıp PPC açılış sayfanızı ziyaret ettiğinde, kullanıcılarınıza genellikle işletmenizle iletişime geçmeleri için birkaç seçenek sunulur:

  • Bir iletişim formu doldurma.
  • Canlı sohbet temsilciniz veya sohbet botunuzla çevrimiçi bir sohbet başlatmak.
  • Telefonu al ve ara.

Google Ads için rapor oluşturmazsanız, PPC dönüşüm oranınız gerçekte olduğundan çok daha düşük görünecektir.

Customer Journey

İşletmeler, satış döngülerine ve dönüşüm hunilerine daha fazla yatırım yapıyor. Telefon görüşmesinin, bir müşterinin markayı ararken yaptığı daha büyük yolculuğun yalnızca bir parçası olduğunu anlıyorlar. Müşteri adayları, satış ekibiyle konuşmaya karar vermeden önce tüm araştırmalarını çevrimiçi olarak web sitenizi, sosyal medya kanallarınızı ve çeşitli kaynaklardan gelen incelemeleri inceleyerek yapacaklardır.

Pazarlamacıların, gelen telefon görüşmesinden önce gerçekleşen tüm temas noktalarını izlemesi ve anlaması önemlidir:

  • Arama motorlarına yazılan anahtar kelimeler.
  • Tıklamayı hangi reklam kaynağı ve aracının oluşturduğu.
  • Müşterinin bir telefon araması yapmadan önce gezindiği web sitesi sayfaları.

Müşterinin aramayla sonuçlanan çevrimiçi yolculuğu. Yani bir Facebook Reklamına mı tıkladılar? Yoksa bir Google Reklamı aracılığıyla mı geri döndüler ve son olarak arama yapmak için doğrudan URL'yi yazarak web sitenizi mi ziyaret ettiler. Google Adwords'ünüz için call tracking raporlama olmadan, bu hayati bilgileri kaçırırsınız.

Çağrı raporlama ve veri analizinizi 3. taraf platformlarınıza ve CRM sistemlerinize entegre etmek, tüm dönüşümlerin doğru bir şekilde ölçülmesi gereken eksiksiz pazarlama çözümleri sunmanın mükemmel bir yoludur.

13 Şubat 2023 Pazartesi tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim