Pandemi süreci dijital ajans ekosistemini nasıl etkiledi?

Haberler
Digital Exchange’in kurucu ortağı ve CEO’su Emrah Pamuk, Digital Age yazarlarından Savaş Önemli’nin sorularını yanıtladığı Youtube canlı yayınında, pandemi sürecinin dijital ajanslar üzerinde ne gibi etkilerinin olduğunu değerlendirdi. “Dijital Fabrika” yaklaşımıyla hareket eden ve Avrupa, Asya ve Orta Doğu’da birçok uluslararası markaya hizmet veren Digital Exchange’in salgın dönemine nasıl adapte olduğunu anlatan Pamuk, yeni normalin e-ticaret üzerindeki etkilerinden de bahsetti. Sizin için önemli başlıkları bir araya getirdik.

pandemi-süreci-dijital-ajans-ekosistemini-nasıl-etkiledi

Reklamları Kapatmak Çözüm Değil

 

Ajansın, 12 Mart itibariyle evden hizmet vermeye başladıklarını söyleyen Emrah Pamuk,

Markaların pandemi sürecindeki tutumlarını, yeni atılan adımları ve e-ticaretin geleceğini şöyle değerlendirdi:

 

Bu dönemde bazı markalar otomatik olarak reklamlarını kapattı ama temel gereksinim, gıda, FMCG ya da birinci dereceden insan hayatını etkileyen markalar iletişime devam etti. Pandemi sürecini ciddiye almayan markalar büyük tepki aldı… Elimizde birçok materyal ve birçok teknoloji olmasına rağmen iletişimin yeterince doğru yapılmadığını gözlemledim.  Performans Reklamcılık dediğimiz vakit hayatımızda Facebook gibi Google gibi jenerik mecralar var.  Bunlar tamamen aksiyon odaklı dönen reklamlar. Bu dönemde Facebook ve İnstagram’da çok ciddi artışlar oldu ama markalar kendilerini çok iyi konumlandıramadı. Ya tamamen kapattılar ya da oransalları değiştiremediler. Google hayatımızın olmazsa olmazı, Youtube da keza öyle ama buradaki iletişimin bütçesel anlamda kaydırılması gerekebiliyor. Bunları çok görmedim.

 

 Altyapı Hizmetlerimizi Güçlendirdik.

 

Biz, Ajans olarak 360 derece hizmet veren, “Dijital Fabrika” mottosuyla yola çıkmış bir ajansız. Bu dönemde bizim de müşterilerimiz azaldı. Normalde %60 yurtdışı ağırlıklı çalışıyoruz. Kanada’da, Almanya’da, İngiltere’de, Dubai’de müşterilerimiz var. Tabii ki reklam tarafımız durdu ama bizde bu süre zarfında alt yapı hizmetlerimizi güçlendirdik. Kendimizi güncelledik. Blog yazılarımızda şiddetli artışlar yaptık. Sosyal medyamızı, Youtube kanalımızı tekrardan elden geçirdik. 2GetherSocial, Medialogy, RAWY ve Accumulate gibi yeni marklarımız var. Bunları da elden geçirdik.

 

E-ticaret Dünyasıyla Influencer Dünyasını Bir Araya Getirdik.

 

Influencer’lar bu dönemde evde. Dolayısıyla sokakta, belli etkinliklerde olamıyorlar. Biz

e-ticaret dünyasıyla influencer dünyasını çok hızlı ve yoğun bir şekilde bir araya getirdik. Yalnızca ürünü paylaşmadan, kısmi ürün bazlı tanıtıcı reklamlar için kurgu ve güzel senaryolar yazdık. E-ticaret markalarımızla bunları entegre ettik.

Bir influencer’a reklam verdiğimizde beklentimiz, ürünlerimizi tanıtması, sosyal medya hesaplarımıza takipçi, trafik, kısaca etkileşim ve kısmen satış getirmesidir.

Bu dönemde, doğru mecrada doğru şekilde kullandığımız influencer’larımız bize çok iyi cirolar getirdiler. Şöyle ki, influencer bazında 1 koyup 7-8 kazandığımız kampanyalarımız oldu. Dolayısıyla evde kaldığımız süreçte markalarımız, doğru projelerle hayatlarını devam ettirebiliyorlar.

  

Türkiye’de E-ticaret Müşteri Hacmi Arttı.

 

 Türkiye’de e-ticaretin belli bir oranı vardı. Belli bir kitle internetten alışveriş yapıyordu. Yeni dönemde e-ticaretteki hedef kitle analiz skalamız yaş olarak büyüdü. Bu zamana kadar 25-34 yaş grubu, beyaz yakaya yakın hedef kitlenin alışverişi daha çok sevdiğini gözlemliyorduk. Artık bu kalmadı. 44-65’e kadar olan kitle de geldi. Evet, kimi kapıda ödeme yapıyor, kimi kredi kartı kullanıyor. Bu gösteriyor ki bir güven ortamı oluşmaya başladı. Çünkü insanlar artık e-ticaret markalarımıza, Türkiye özelinde söylüyorum, güvenmeye başladı. Bu iyi bir kazanım oldu, çünkü e-ticaret ve e-ihracat’ın Türkiye’de büyümesi gerekiyor.

 

 Türkiye, Çin’den sonra, Ali Express’te en fazla ürün gamına sahip olan ve tüm dünyaya ürün satabilen tek ülke. Burada çok az KOBİ bunu kullanıyordu. Bunu da geliştirmeye başladılar. Artık e-ticaret dünyasındaki alışveriş döngüsünün büyüdüğünü görebiliyoruz.

 

Kaynak : https://digitalage.com.tr/pandemi-sureci-dijital-ajans-ekosistemini-nasil-etkiledi/

 



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim