Yandex Zen ile Markalar ve Şirketler Ürünlerini Nasıl Pazarlar

E-Ticaret
Yandex Zen Yandex şirketinin geliştirdiği ve yapay zekâ teknolojilerine dayalı bir kişisel öneri servisidir. Birçok işletme için olası satış yaratma, marka bilinirliği ve yeni talep yaratma için harika bir pazarlama aracı olarak hizmet edebilir. Platform, bireysel ve kurumsal kullanıcıların içerik (makaleler, videolar, fotoğraflar) yayınlamasına olanak tanır ve bir algoritma, kullanıcılara ilgi alanlarına göre içerik önerir.

yandex zen

Zen'i bir gün içerisinde 16 milyondan fazla, her ay ise ortalama 60 milyondan fazla kullanıcı ziyaret ediyor. Ortalama bir kullanıcı platformda günde 40 dakikadan fazla zaman harcıyor. İstatistiksel olarak 16 milyon insan günlük boş zamanlarının %10'undan fazlasını Zen'de geçiriyor.

Zen 2019 yılı sonunda Rusya'nın en büyük on web sitesinden biri oldu ve şu anda Facebook'tan daha popüler.

1)  Google

2) Yandex

3) Vkontakte

4) YouTube

5) Mail.ru

6) Instagram

7) Zen

8) Odnoklasniki.ru

9) Facebook

10) Rus hükümetinin resmi internet portalı

 

Yandex Zen kullanıcı demografisi

Her gün Zen kullanan 16 milyon kişi kim? Cinsiyet açısından, pazar %50 kadın ve %50 erkek olarak eşit olarak bölünmüştür.

Zen kullanan yaş gruplarına özel olarak bakıldığında ise:

Kullanıcıların çoğunluğunun %34'ü Moskova ve Saint Petersburg'da yaşıyor, ardından %25'i bir milyondan fazla nüfusa sahip şehirlerde ikamet ediyor, %11'i 500 bin bir milyon nüfuslu şehirlerde yaşıyor ve kullanıcıların %30'u diğer şehirlerde yaşıyor. Kullanıcıların çoğu (%56) siteye akıllı telefonlarından erişiyor, %40'ı kişisel bilgisayarlarını ve %4'ü tabletlerini kullanıyor.

Zen kullanıcıları yayınlarla nasıl etkileşime giriyor?

Ortalama olarak, bir kullanıcı her gün Zen'de 40 dakika harcıyor.

Zen'in tek bir ana sayfası yoktur, çünkü her kullanıcı kendisi için en uygun bilgi ve içeriği bulabilir ve feedback’leri onlar için ayrı ayrı oluşturulur. Algoritma bir kullanıcının ilgi alanlarını ne kadar iyi işler ve bunlar hakkında ne kadar çok şey öğrenirse, içerik önerileri ve kullanıcı deneyimi o kadar alakalı olacaktır.

Yandex Zen, kullanıcı Feedback'lerini nasıl oluşturur?

Zen, kullanıcı Feedback’lerini oluşturmak için iki temel ilke kullanır: 

1) Semantik yakınlık veya başka bir deyişle – benzer anahtar kelimeler 

2) İşbirliğine dayalı filtreleme veya başka bir deyişle 'benzer kullanıcılar'. 

Bu, yapay zekâ öğreniminin aynı tür içeriği beğenen kullanıcıları tespit edip "benzer kullanıcının" beğendiği ek içeriği önerdiği anlamına gelir. Yandex'in neyi, nerede ve nasıl çalıştığının temellerini ele aldığımıza göre, şimdi Yandex Zen'deki yayınlara daha yakından bakalım.

Yandex Zen'de reklam vermek

Zen, Yandex ve Opera gibi ortak web sitelerinde bir öneri platformu olduğundan, promosyon içeriklerini oluşturmak isteyen işletmeler için ticari bir fırsat sunuyor.

Zen kullanıcılarının en yaygın ürün ve hizmet ilgi alanlarının bir listesi:

• Arabalar

• Giyim ve ayakkabı

• Ev ve bahçe

• İnşaat ve yenileme

• Eğlence

• Elektronik

• B2B

• Finans ve sigorta

• Tatil ve turizm

• Bilişim ve telekomünikasyon

• Mülkler

• FMCG

• Spor malzemeleri

Görüldüğü gibi, küresel dünyanın çok sayıda ürün ve hizmet kategorisinde çeşitli ilgi alanları vardır ve bu da platformu işletme sahipleri için ilgi çekici hale getirir.

Reklamlar için en iyi uygulamalar

Zen'de reklam verirken, reklam verenin bir kart ve bir tanıtım makalesi oluşturması gerekir.

Kart, promosyon yayınının özetidir ve ilgili kullanıcının özet akışında görüntülenir. Bir kartta, yayının küçük resmini, başlığını ve açıklamasını bulacaksınız ve yayına bağlantı için bir bağlantı görevi görür.

Zen'deki reklamcılar, yalnızca reklamlarını okuyan kullanıcılar için ödeme yapar. Ortalama olarak, Zen'deki reklamlar iki dakikadan fazla okunur.

Çok umut verici görünüyor; ancak, Zen reklamcılığının mümkün olmadığı bazı durumlar vardır.

Zen, aşağıdaki sektörlerin reklamına izin vermez:

• Tıbbi hizmetler

• Kumar, bahis, piyangolar

• Mikro krediler ve finansal risk araçları

• Alkol

• Tütün

• Reşit olmayan kullanıcılar için uygun olmayan konular

Reklamverenler neden Zen'e ihtiyaç duyar?

İlk olarak, işletmeler reklam yoluyla ne elde edebilir?

• Bir ürün için ihtiyaç duygusu yaratın.

• Yeni potansiyel müşteriler ve yeni müşteriler oluşturun.

• Dönüşüm oranını artırın.

• Satış döngüsünü kapatmaya yardımcı olun.

• Diğer piyasa oyuncularıyla rekabet edin ve farklılaşın.

Pazarlama tüneli, pazarlamacılar için tanıdık bir terimdir.

Zen yayın bağlamında bu, reklamların kullanıcıların dikkatine sunulacağı anlamına gelecektir. Tanıtım makalesini okuduktan sonra, bir kullanıcı, reklamı yapılan ürün veya hizmeti elde etme arzusu kazanabilir. İdeal bir senaryoda, bir dönüşüme yol açacaktır.

Dönüşüm genellikle bir satıştır, ancak iş modeline de bağlı olabilir, ayrıca form doldurma, telefon görüşmesi veya abonelik anlamına da gelebilir.

Zen reklamverenleri, tanıtım yayınlarının CTR'ını ve yayını okumak için harcanan zamanı görebilir.

Gerçek bir örnek vermek gerekirse, 

Yandex Zen, Hyundai tarafından üretilen bir promosyon makalesinin satış hunisi verilerini yayınladı:

Promosyon makalesi feed'de gösteriliyor;

Makale gösterimi: 8.476.561

Tıklanma: 312.853

Makale sonuna kadar okundu: 158.320 

Mağazaya giden bağlantıya tıklama: 62.230

Gördüğünüz gibi, tanıtım yazısı Hyundai web sitesine 62k kullanıcı trafiğiyle sonuçlandı.

Bir promosyon makalesinin başarı oranını belirlemek için kullanılan metrikler:

 

- CTR

- Okunan makalenin yüzdesi

- Reklamı yapılan ürün veya hizmete; yapılan tıklamaların yüzdesi

Zen'den elde edilen Hyundai trafiğinin önemli bir yüzdesinin yeni kullanıcılar olduğunu gösteriyor, bu nedenle reklamların ürüne yeni talep ve ilgi yaratmada başarılı olduğunu söylemek doğru olur.

13 Mayıs 2022 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim