Rusya'da Dijital Pazarlama Üzerine Merak Edilenler

E-Ticaret
Rusya’nın ülkemizle hem ticari alanda hem de turizm alanında büyük ortak noktaları bulunmaktadır. Dijital pazarlama sektöründeki firmalar ise Rus pazarına yönelik pazarlama stratejilerini ve dikkat edilmesi gereken önemli noktaları merak etmektedirler. Bu firmalar ellerindeki bütçeleri doğru şekilde yönlendirerek Rus pazarında bir pay elde etmeye çalışmaktadırlar. Ancak Rus kullanıcıların dijital alışkanlıkları global pazarda görülen alışkanlıklardan daha farklı, bu nedenle klasik pazarlama yöntemleri etkisiz kalmaktadır.

Rus pazarındaki kullanıcılar kendi ülkelerine özgü dijital ürünleri, global pazarda görmeye alışık olduğumuz ürünlere göre daha sık şekilde kullanmaktadır. Rusya pazarında yer almak isteyen Türk arkaları ise, ülkenin kendi Yandex, VK, Mol Mir, Rutube, Mail.ru ve benzeri dijital mecralarda çalışma yapmaları gerekiyor. Elbette Rusya’da da Youtube, Instagram ve TikTok gibi mecralar da sıkça kullanılıyor.

Geçmişten günümüze Rus turistlerin sıkça ziyaret ettiği ülkelerden olan Türkiye için Rusya’da dijital pazarlama yapmak nispeten daha kolay. Rus kullanıcılar Türkiye’ye ve Türk markalarına diğer ülkelere oranla daha aşina fakat bu durum dijital pazarlama sektöründeki firmaların daha çok tanıtım yapmasını, lokal çalışmalara ve hedeflere yönelmesini engellemiyor. Bu yazımızda Rusya’da dijital pazarlama üzerine merak edilenleri anlatırken aynı zamanda dijital pazarlama stratejisi için önemli olan noktalara değineceğiz.

Rus Kullanıcılara Özel Mecralara Yönelin

Rus kullanıcıların alışkanlıklarının daha çok yerel ürünlerden yana olduğundan bahsetmiştik. Örneğin, Rus pazarına özel bir dijital pazarlama stratejisi geliştirirken öncelikli olarak Google yerine Yandex arama motoruna yönelik reklamlara yönelmeniz gerekmektedir. Google üzerinden Rus hedef kitlenize ulaşmanız Yandex üzerinden ulaşmanıza oranla oldukça yüksek maliyetli olacaktır, bütçenizi doğru yönetmeniz ve verimli reklamlar ile stratejinizi oluşturmanız gerekir.

Vkontakte ve Odnoklassniki

Facebook dünyada en yaygın kullanılan dijital mecralardan birisidir. Ancak Rusya’da Facebook 3. sırada yer alıyor. Rus kullanıcıların en aktif olduğu Vkontakte ve Odnoklassniki platformları Türkiye açısından Facebook ve Instagram gibi algılanabilir. Dijital pazarlama alanında ise dünyanın en büyük markaları bu platformlarda sosyal medya çalışmaları ve reklam çalışmaları gerçekleştirmektedir. Stratejinize göre bütçenizin belirli bir kısmını bu mecralardan pay almak için ayırmanız ve Rus kullanıcıların kültürlerine özel çalışmalar yapmanız yararlı olabilir.

Blogger ve Influencer Kullanımını Artırın

Rusya’da popülerliği sürekli şekilde yükselen VK ve TikTok gibi platformlarda bulunan Influencerlar sayesinde dijital pazarlama performansınızı artırabilirsiniz. Marka, ürün/hizmeti tanıtmaya yönelik Influencer ve Blogger reklamları Rus pazarında oldukça fazla etkileşim almakta ve geri dönüş oranını beklentilerin üzerinde artırmaktadır.

Pazar Stratejisini Doğru Belirleyin

Rusya oldukça geniş bir coğrafi alana ve kültüre sahip. Bu nedenle Rusya’nın hangi bölgesinde dijital pazarlama çalışmaları yaptığınız da oldukça önemli. Dijital pazarlama çalışmalarına başlamadan önce hedef kitlenizi iyi tanımanız ve Pazar araştırması yaparak doğru adımları atmanız oldukça önemlidir. Tek bir strateji belirleyerek tüm Rus pazarına açılmak bütçenizi verimsiz şekilde değerlendirmenize sebep olabilir.

 

27 Ekim 2021 Çarşamba tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim