Inbound ve Outbound Pazarlama Arasındaki Farklar Nelerdir?

E-Ticaret
Öncelikle “Inbound pazarlama nedir?” sorusunu cevaplayalım. Günümüzde dijital pazarlama operasyonlarının %50’sini meydana getiren Inbound pazarlama bir yabancıyı önce müşteriye, ardından sadık müşteriye dönüştürmeyi amaçlar. Inbound pazarlama en genel tanımı ile dikkat çekmek, dönüştürmek ve bu ilgiyi değerlendirmek üzerine yoğunlaşır. Bu anlamda Inbound pazarlama, ilgi çekici içerikler yoluyla müşteri ile empati kurmayı sağlayan bir pazarlama biçimidir.

Inbound ve Outbound Pazarlama Arasındaki Farklar Nelerdir?

Inbound pazarlamada blog, SEO ve sosyal medya içerikleri kullanılır. Bu içerikler eyleme çağrı ifadeleri barındırır. Bu konuda yapılan araştırmalar, markaların %70 gibi bir oranda Inbound pazarlama biçimini kullandığını göstermiştir. Bunun sebebi ise Inbound pazarlamanın uzun vadedeki etkisidir. 

Inbound pazarlama biçiminde genellikle sosyal medya ve blog içerikleri ön plandadır. Bu noktada reklamlara fazla para harcamadan, kullanıcılara ilgi çekici içerikler üreterek müşterilerin gözünde kullanıcı dostu bir marka algısı oluşturmak ve güvenilirlik sağlamak önemlidir. 

İçinde bulunduğumuz Covid-19 dönemi sebebiyle pazarlama ekosistemi de durumdan etkilenmiş ve Inbound pazarlama yöntemleri ön plana çıkmıştır. Markalar da bu süreçte Inbound pazarlama yöntemlerine yoğun ilgi göstererek yaşanan zorlukları fırsata çevirmiştir. Ayrıca empatiye ağırlık veren bu markalar, pazarlama stratejilerini de geliştirmiştir. 

Outbound pazarlama; çağrı merkezleri aracılığıyla gerçekleştirilen, toplu e-posta gönderimleri, SMS, internet ve televizyon reklamlarıyla desteklenen bir pazarlama türüdür. Outbound pazarlama tek taraflı bir iletişim yöntemidir ve yalnızca ürün ile neden bu ürünü satın almanız gerektiğine odaklanır. Sık tercih edilen bir pazarlama yöntemi olan Outbound pazarlama, markaların hedef kitlelerine doğru zamanda görünür olmalarını sağlar. Ancak ortaya çıkan sonuç; yüksek harcamalara karşın düşük dönüşüm oranları sağlayan kampanyalar olur.

Inbound ve Outbound Pazarlama Arasındaki Farklar

Bir marka için en doğru yöntemin belirlenmesi öncelikle verilerin doğru bir şekilde analiz edilmesine bağlıdır. Kar bakımından incelendiğinde bu yöntemler her sene farklı oranda getiri sağladığı için pazarın iyi analiz edilmesi oldukça önem taşır. Dikkat edilmesi gereken diğer önemli nokta ise dünyada süregelen değişimleri göz önünde bulundurarak pazarlama trendlerinin takip edilmesidir.

Inbound pazarlama ile Outbound pazarlama arasındaki farkları bildiğiniz takdirde markanız için tercih edeceğiniz pazarlama türü ve kullanılacak araçlar arasında doğru bir seçim yapabilirsiniz. İşte Inbound ve Outbound pazarlama arasındaki farklar: 

  • Inbound pazarlama markaların hizmetiyle ilgilenebilecek hedef kitleyi odağına alır. Outbound pazarlama yönteminde ise marka, hedef kitleden bağımsız olan stratejiler geliştirir.
  • Inbound pazarlama yönteminde müşteriler, belirli bir hizmet için arayışa girmiş olup, bu vesileyle blog içeriklerini, markanın tanıtım yazılarını, infografikleri ya da sosyal medya paylaşımlarını inceleyerek bilgi edinir. Outbound pazarlama yönteminde ise daha çok satış odaklı pazarlama stratejileri izlenir. Bu sayede satın almanın gerçekleşmesi planlanır.
  • Inbound pazarlama çok yönlü stratejilerden oluşur. Outbound pazarlama ise tek yönlü bir pazarlama stratejisidir.
  • Outbound pazarlama yöntemine kıyasla yüzde 750 daha yüksek yanıt oranıyla markaların tercihi olan Inbound pazarlama yöntemi bir izinli pazarlama türüdür. 

 

28 Ocak 2021 Perşembe tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim