2023’e Damga Vuracak En İyi Pazarlama Trendleri

DEX NEWS
Pazarlama denilen dinamiğin yıldızı parlamaya devam ediyor ve bu parlama yepyeni trendleri de beraberinde getiriyor. 2022’de popüler olan dijital pazarlama trendleri, doğru bir politikayla uygulandığında ne kadar faydalı olduğunu kanıtladı.

Peki ya “2023 pazarlama trendleri ne durumda?”, “2023’teki en yeni ve rekabetçi pazarlama stratejileri ne olacak?” İşte yanıtları…

2023’te İzlenecek Pazarlama Trendleri

  • En popüler pazarlama stratejilerinden birisi olan ve zirvede yer alan influencer pazarlama ortak bir pazarlama stratejisine dönüşecek.
  • Video içerikleri daha kısa ve daha çarpıcı olacak.
  • Daha çok bir haber alma, iletişim kurma ve keyif amaçlı kullanılan sosyal medya, 2023 ile birlikte müşteri hizmetleri aracı haline gelecek.
  • İşletmeler SEO’dan daha fazla faydalanacak.
  • Mobil optimizasyon daha önemli hale gelecek.
  • Şirketler sosyal sorumluluğa daha fazla önem verecek.
  • Artırılmış gerçeklik (AR) ile sanal gerçeklik (VR) yavaş yavaş önemli hale gelmeye başlayacak.

İçerik Pazarlama Trendleri

Tik Tok Zirvede Oturmaya Devam Ediyor

Pazarlamacıların %56’sı 2023 yılında mevcut yatırımlarını artırmayı düşündüğü için TikTok da bunun paralelinde dijital pazarlama alanında ivme kazanmaya devam edecek diyebiliriz. Markaların çoğu Tik Tok’un bu gücünden yararlanma yoluna gidiyor ve bunda da başarılı oluyor.

Küresel bazda 1 milyardan fazla kullanıcısı olan Tik Tok, en çok pazarlamacıların radarında diyebiliriz. Bu ölçekten bakıldığında bu durum Tik Tok’un salt genç kuşağın ilgisini çeken bir platform olmadığı anlamına geliyor. Tik Tok adı verilen platformun pazarlama sektöründe de çok fazla tercih edildiğini söyleyebiliriz.

Bloglama Popülerliğini Koruyor

Blog oluşturma, tüm markaların kendi web siteleri için kullandığı bir özellik. Aslında pazarlama stratejisi zincirinin en önemli halkalarından birisi. Bloglama özelliği epeydir var ve zaman aşımına da uğramış değil. Her üç pazarlamacıdan birinin kendi bloğunu kullandığını söyleyebiliriz.

Araştırmalar ortaya koyuyor ki, tüketiciler markaların bloglarını okuyor ve bu blogları okuduktan sonra satın alma refleksi harekete geçiyor. Bloglar satışa etki eden bu güçlerinin yanı sıra arama keşfedilebilirliği de sağlıyor. Yani sonuç olarak denilebilir ki iyi hazırlanmış, SEO uyumlu bir bloğu olan siteler daha fazla aranma potansiyeline sahip oluyor.

İnfografiklerin Gücü Yadsınamaz

Bilgi grafikleri sadece ilgi çekici görsellerle dolu olmakla kalmaz aynı zamanda fayda sağlayıcı bilgilerle de doludur. Bu da hem sosyal medyada gezinen kullanıcılar hem de web ziyaretçileri için son derece cazip bir durumdur. İnfografik kullanan pazarlamacıların büyük bir bölümünün, en etkili içeriğin infografik olduğunu  söylemeleri tesadüf olamaz.

Sosyal Medya Pazarlama Trendleri

Sosyal medya platformlarının pazarlamadaki yeri ve önemi tartışılmaz. Instagram, Facebook, Tik Tok gibi mecralarda alışveriş yapılıyor ve buralardaki rekabet de hayli büyük. Bu da günümüz tüketici alışkanlıklarının değişmesine sebep oluyor.

Sözgelimi Z kuşağının %71'lik bir kesimi sosyal medyada alışveriş yapmayı ve yeni yeni ürünler keşfetmeyi seviyor. Sadece Z kuşağında değil Y kuşağında da bu eğilimi görmek mümkün. Bu da pazarlamacıların ürün/hizmet satışı için sosyal medyaya odaklanmasının ne kadar isabetli olduğunu kanıtlıyor.

Pazarlamacılar ürün/hizmet pazarlaması yaparken sadece 1-2 değil 4-5 değişik mecraya odaklandığında daha geniş kitlelere ulaşma olasılıkları da artıyor. Facebook, İnstagram, YouTube, Twitter, Tik Tok gibi platformlar, hemen her markanın daha farklı ve geniş kitlelere ulaşması için gerçekçi çözümler sunuyor.

Seo Pazarlama Trendleri

Anahtar Kelime Optimizasyonu Sihirli Güç Olmaya Devam Ediyor Arama öngörüleri raporu, tüm gerekli olan anahtar kelimeleri ve tüm blog verilerini vurgulamaktadır. Pazarlama uzmanlarının büyük bir kısmı şirket stratejilerinde arama bilgisi raporlarını kullandıklarını belirtiyor. Anahtar kelime için optimize edilen başlık, alt başlık için ve içerikle ilgili SEO anahtar kelimeleri tespit etmek amacıyla Ahrefs veyahut SEMrush gibi araçlardan faydalanabilirsiniz.

AI ve Otomasyon Trendleri

Chatbotlar sayesinde sohbete dayalı pazarlama kolay hale gelecek. Tüketicilerin çok büyük bir kısmı pazarlama, satış yahut müşteri hizmetleri sorgusuna 10 dakika içinde cevap almayı bekliyor. İşte Otomasyondan faydalanan pazarlamacıların büyük kısmı bu yüzden sohbet robotlarından faydalanıyor. Yapay zeka ile desteklenen bu botlar sayesinde müşteri yanıtları kişiselleştirilebiliyor ve karmaşık durumlar daha hızlı şekilde çözüme kavuşturulabiliyor.

Gizli Pazarlama Eğilimleri

Pazarlama dünyasında değerli ve önemli olan dinamiklerden birisi de verilerdir. Tüketicilerin e-posta adresleri, kredi kartı bilgileri ve buna benzer kişisel veriler üzerinde önemle durulması gereken hususların başında gelmektedir. Bu bilgiler kötü niyetli kişilerce kötü amaçlı kullanıldığında tüketicide bir güvensizlik oluşmasına sebep olur.

Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) ile bu durumun aşılması mümkün hale geldi. GPDR kapsamına giren kuruluşlar, verilerinin hem yasal hem de güvenli bir ortamda bir arada tutulmasını sağlamakla yükümlüdür.

31 Ocak 2023 Salı tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim