Affiliate Marketing ve SEO Pazarlama Stratejisini Nasıl Birleştirirsiniz?

E-Ticaret
Dijital pazarlamanın en önemli dallarından biri olan “Affiliate Marketing” ya da Türkçe anlamıyla “Satış Ortaklığı” en popüler pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Bu stratejinin amacına ulaşması için de pazarlama SEO’sunun tam ve doğru yapılması gerekiyor. Yani bağlı kuruluşun pazarlama içeriğinin iyi bir gelir getirebilmesi için doğru zamanda, doğru yerde, doğru kişilerle irtibat halinde olması gerekmektedir. Bu işleyiş, içeriğin daha fazla görünür olmasını ve daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Bunu sağlayan en önemli etmen de SEO’dur.

Peki SEO ve bağlı kuruluş pazarlama stratejilerini entegre edebilmek kolay mıdır? İlk başta zor gibi görünse de işe adım atıldığı ve izlenmesi gereken yollar izlendiğinde iki dinamik arasındaki bağlantı kurulacak ve sonuca ulaşmak kolaylaşacaktır.

Tüketicilerin %53’lük kesimi bir ürün veya hizmeti almadan evvel Google’a danışarak araştırma yapıyor. Alınacak ürün ya da hizmetin arama motorlarında ilk sıralarda görünür olmasının, tüketicinin satışa yönlendirilmesi hususunda son derece önemli bir adım olduğu muhakkaktır. Eğer içerikle uyumlu ve doğru anahtar kelime kullanımı yapmıyorsanız içeriğiniz okunmayacağı gibi görünür olmaktan da hayli uzak olacaktır.        

SEO’nun Affiliate Marketing Sürecindeki Rolü 

SEO, pazarlama stratejilerinde çok önemli bir görev üstlenir. Nedenlerine gelince;

  • SEO çalışması içeriğin bilgi verici, öne çıkarıcı ve kıymetli olmasını sağlayacaktır. 
  • Tüketicide güven oluşturarak ürün ya da hizmetle ilgili yetkili bir ses olmanıza yardımcı olacaktır. 
  • İçeriğin daha fazla kişi tarafından okunmasını sağlayacaktır. 
  • İçeriğin arama motorlarında öne çıkmasını, daha fazla görünür olmasını ve sosyal medya kullanıcıları tarafından çeşitli sosyal medya kanallarında paylaşılmasını sağlayacaktır. Bu da marka bilinirliğinin ve dolayısıyla satışların artması demektir.

Affiliate Marketing ile SEO stratejilerini 5 Adımda Nasıl Birleştirirsiniz?

  • Doğru anahtar kelimeleri seçtiğinizden emin olun. Bu sizin Google aramalarında ilk sıralarda görünmenizi sağlayan en önemli hamledir. Anahtar kelime araştırması yaptığınızda sadece bağlı kuruluş pazarlama kampanyalarında kullanacağınız dinamikleri belirlemekle kalmaz aynı zamanda içeriğinizin daha fazla kişiye erişmesini de sağlamış olursunuz.
  • İçerikleriniz değer odaklı olmalı. Yani hedef kitlenize direkt değer sunan içerikler hazırlamanız önemlidir. Gerçeklikten uzak, ikna edici olmayan ve güven telkin etmeyen satış mesajları hedefine ulaşamayacaktır. 

Affiliate pazarlamada ortaya koyduğunuz vaatleri yerine getirmediğinizde arama motorlarında yükselemez ve dolayısıyla keşfedilemezsiniz. SEO içeriği için içerisinde link verilen e-posta pazarlama kampanyaları veya içerikleri, “Nasıl yapılır?” kategorisinde yer alan öğretici tarz içerikleri, ayrıntılı ve kapsamlı ürün incelemeleri ve ürün karşılaştırmaları, içeriğin konusuyla alakalı ipuçları, ilgili videoları, ilgili kaynaklara bağlantı veren bağlı kuruluş açılış sayfalarını kullanabilirsiniz.   

  • Affiliate marketing ve SEO stratejisini birleştiren bir diğer husus da içerik optimizasyonudur. İçeriğinizi mutlaka optimize edin. Bunu yaptığınızda pazarlama içeriğinizin performansı ile birlikte arama motoru sıralamanız da artacaktır. Bunun için de kısa kuyruklu ve uzun kuyruklu anahtar kelimelerle hedef kitlenin arama amaçlarını yansıtan soruların karışımı işinize yarayacaktır. Bunun dışında iyi biçimlendirilmiş alt başlıklar, ilgi çekici görseller, içeriğe doğal şekilde verilen ürün bağlantıları, jargondan uzak, karmaşık ifadelerin kullanılmadığı, akıcı ve düzgün diksiyonla aktarılan videolar da size yardımcı olacaktır.
  • Pazarlama içeriğinize yüksek donanımlı geri bağlantılar oluşturarak web sitenize daha fazla trafik çekebilirsiniz. Bağlantı kurma dinamiği SEO sıralama faktörlerinden biri olmaya devam ediyor. Bağlantı kurma profilinizi güçlendirmek için de ilgili bloglar özelinde konuk yazılar yazabilir, çapraz içerik tanıtımı yapabilir, bağlı ortaklarınızdan birine içerik veya web sitenize geri bağlantı eklemesini isteyebilirsiniz.
  • SEO stratejilerinde değişen dijital ortama uyum sağlayabilmek için tetikte olmalısınız. İçerik ve kampanya konusundaki başarılarınızı ölçebilmek için veri kullanımına önem vermelisiniz. Bunu yaptığınızda güçlü yönlerinizi gördüğünüz kadar zayıf taraflarınızı da görerek süreci doğru ve verimli şekilde yönetme gücünü kendinizde bulabilirsiniz. 

11 Ağustos 2022 Perşembe tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim