2022 e-Ticaret Dönüşüm Oranları Kriterleri

E-Ticaret
Bildiğiniz gibi dönüşüm oranları genellikle e-ticaret sitelerinin etkinliğini gözden geçirmek için KPI olarak kullanılır. Doğal olarak tüm site yöneticileri ve sahipleri kriterleri bilmek ister. Pazarlamacılar 2022'yi planlarken, pazarlama başarısı ölçümlerinizi denetlemek ve optimize etmek hiç bu kadar önemli olmamıştı.

 

Bu yazıda, perakende e-ticaret dönüşümüne odaklanan farklı ücretsiz endüstri kaynaklarına değineceğiz. 

 

dönüsümoranı

 

e-Ticaret Dönüşüm Oranları Nasıl Ölçülür?

 

Dönüşüm kıyaslaması yaparken paydayı dikkate almak önemlidir. Ölçümleme yaparken satış sayısını tekil ziyaretçi veya ziyaretçi oturum sayısına mı bölüyorsunuz?

 

Standart referans olarak kabul edilebilecek Google Analytics'te satış işlemleri ziyaretlere bölünür. e-Ticaret Dönüşüm Oranı Google tarafından şu şekilde tanımlanır:

 

"İşlemlerin oturumlara oranı, yüzde olarak ifade edildi. Örneğin; her on oturuma bir işlemin oranı, %10'luk bir e-Ticaret Dönüşüm Oranı olarak ifade edilecektir. "

 

Dönüşüm oranını kıyaslarken pazarlama yöneticilerine, farklı ziyaretçi türlerine göre segment dönüşümünün, başlık dönüşüm oranlarının ötesine geçmeleri gerektiğinin açıklamasını yapmak oldukça önemli.

 

Bölgelere Göre Perakende Dönüşüm Oranları

 

Pazarlama stratejiniz coğrafi hedeflemeyi içeriyorsa müşteri tabanınızın segmentleri için ülkeye özgü KPI'lar oluşturmak özellikle yararlı olabilir. Buradaki anahtar, bu istatistiklerin hedeflerinizi tanımlamamak için bilgilendirmesidir.

 

 

Sektöre Göre e-Ticaret Dönüşüm Kriterleri

 

Birçok pazarlamacı KPI'larını endüstri ölçütlerine göre belirler. Örneğin, genel dönüşüm oranı daha düşük bir pazara hizmet veriyorsanız, iyi bir dönüşüm oranı tüm sektörlerdeki ortalamadan daha düşük olabilir.

 

Unbounce'un 2021 Dönüşüm Kıyaslama Raporu, 16 sektördeki açılış sayfası dönüşüm oranlarını karşılaştırdı. 'Catering ve restoranlar ortalama %9,8 dönüşüm oranı ile zirveye çıktı. Ajanslar ve gayrimenkuller ölçeğin diğer ucunu temsil ediyor ve dönüşüm oranları sırasıyla sadece %2,4 ve %2,6'yı gösteriyor.

 

Nisan 2021 verileri, çevrim içi alışverişte yiyecek ve içecekleri 2021'in ilk çeyreğinde dönüşüm oranı için en iyi çevrim içi alışveriş kategorisi olarak gösteriyor. 2021'in bir sonraki en yüksek dönüşüm kategorileri ise saç bakımı, güzellik, cilt bakımı ve sağlık. Lüks eşyalar ve ev eşyaları (ev mobilyaları / ev aletleri) 2021'de çok daha düşük bir seviyeye yer almakta.

 

Mobil e-Ticaret Dönüşüm Oranları

 

Alışveriş yapan kullanıcıların daha fazla akıllı telefon ve tablet kullanması ile çevrim içi perakendecilerin bir akıllı telefon cihazında hangi dönüşüm ölçütlerini başarmaları gerektiğini bilmeleri büyük önem taşıyor. Global olarak bir masaüstündeki ortalama sipariş değeri 2020 yılının 3. çeyreğinde bir cep telefonundan %42 daha yüksekti.

 

Müşterilerinin çok kanallı e-ticaret dijital deneyimlerini geliştirmek isteyen pazarlamacılar için gelişmiş modüllü mobil ve çoklu ekran kullanılabilirliğini öneriyoruz.

Bu iOS dönüşümlerinin Android'den biraz daha yüksek olduğunu ve Windows dönüşümlerinin Mac'ten önemli ölçüde daha yüksek olduğunu gösterir. Bunun diğer demografik özelliklere karşı kullanılabilirliğe ne ölçüde dayandığı belli değil.

 

Çok Kanallı (Omnichannel) Dönüşüm Oranları

 

Yayınlanan dönüşüm oranlarının derlemeleri genellikle satışta çevrim içi dönüşümü dikkate alır. Google ve Wolfgang Digital tarafından yapılan araştırmalar, ‘araştırma-çevrim içi mağazadan satın alma’ konusuna ışık tutuyor.

 

"Satış noktası bilgilerini Google'a yükleyerek perakendeciler artık mağaza içi alıcıları çevrim içi reklam tıklayıcıları ile eşleştirerek kampanyalarının başarısı hakkında daha fazla görünürlük elde edebiliyor."

 

Sonuçlar: Dijital pazarlamacılar, çevrim içi yapılanların üstünde mağaza içi satışlarında gelirde %168'lik bir artış gördü.

 

Ülkelere Göre e-Ticaret Dönüşüm Oranları

 

Müşteri tabanınızın segmentleri için ülkeye özgü KPI'lar bulmak özellikle yararlı olabilir. Ayrıca eğer bir piyasa için hizmetinizi daha düşük toplam dönüşüm oranı ile servis ediyorsanız sanayi kriterler temel KPI değiştirilmesi için gerekli olabilir. Her zaman olduğu gibi buradaki anahtar, bu istatistiklerin hedeflerinizi tanımlamamak için bilgilendirmesidir.

 

Aşağıdaki tabloda Almanya ortalama %2,22'lik dönüşüm oranıyla lider olurken İtalya%0,99'da geride kalıyor.

 

Farklı Sektörlerde Google Ads Mobil Dönüşüm Oranları

 

2021 sektörler arası Google reklamlarının tıklama oranı ve dönüşüm ölçütleri şunları göstermektedir:

 

Arama ağındaki dönüşüm oranının görüntülü reklam ağındakinden çok daha yüksek olması şaşırtıcı değildir. Çünkü arama ağında arama yapanlar belirli bir amacı olduğunda ürün ve marka adlarını yazmaktadır. Görüntülü reklam ağında genellikle yayıncı sitelerinde banner ve metin reklamlarına yanıt verdiklerinden durum böyle değildir.

 

İş planınızın parçası olarak dönüşüm oranlarını modelleyen bir başlangıç yapıyorsanız veya faaliyetleriniz için sektörünüzdeki diğer kişilerle üst düzey bir karşılaştırma yapmak istiyorsanız 18 sektörden elde edilen sonuçlar yararlı olabilir.

 

Elbette dönüşüm oranı olarak ölçülen sonuç sektöre ve anahtar kelime türüne göre değişecektir. Marka aramaları, genel aramalardan her zaman daha yüksek tıklama ve dönüşüm oranlarına sahiptir. Perakende için sonuç sadece satışa dönüştürülecek ancak diğer birçok sektörde dönüşümün liderliğe dönüştürüleceğini gösteriyor.

 

e-Ticaret Dönüşüm Hunisi

 

Dönüşüm sürecine ilişkin bu dönüşüm hunisi tabanlı görünüm ortalama sepet ve satış dönüşüm oranlarının yanı sıra sık yayınlanmayan ürün sayfası görünümlerinde de dönüşüm oranlarını gösterdiği için oldukça kullanışlıdır:

 

 

Beklendiği gibi ürün sayfası görünümüne sahip oturum sayısı diğer mikro dönüşümlerden çok daha yüksek ve yüzde 50'ye yaklaşıyor. Bu yararlı bir ölçüt sağlar ve perakendecilere site tasarımı iyileştirmeleri yaparken ürün sayfası görünümlerine dönüşümü değerlendirmenin yararlı olduğunu bildirir.

 

Ayrıca, kişiselleştirilmiş otomatik e-postalar göndererek belirli ürünlere ve kategorilere olan ilgiyi takip etmenin değerini de hatırlatır. 

 

Kanala Göre Dönüştürme

 

Optimizely Episerver perakende müşterileri Q1 2020'den (159 benzersiz perakende ve tüketici markası web sitesinde 1.3 milyar benzersiz alışveriş oturumuna dayanarak) yapılan bu araştırma tipik bir model göstermektedir. Tüketicilerin daha yüksek satış hedefleri olduğu yani ürün aradıkları yerlerde dönüşüm oranları önemli ölçüde daha yüksektir. 

 

e-Ticaret Dönüşüm Oranlarını Bölümlere Ayırma Seçenekleri

 

Dan Barker'ın bu yazının başında bahsettiğimiz tavsiyesinde önerdiği gibi dönüşüm oranı, farklı hedeflere ve perakendeci ile farklı bir ilişkiye sahip farklı ziyaretçi türleri tarafından incelendikçe daha kullanışlı hale gelir.

 

Farklı dönüşüm oranları ve ortalama sipariş değerleri daha sonra farklı kitlelerin trafik kalitesini veya tekliflerin gücünü anlamak ve geliştirmek için çalışma bölümlere ayrılabilir,

  • İlk kez ziyaretçi veya kayıtlı müşteri dönüşümünü tekrarlayın
  • Ücretli veya doğal arama, sosyal medya, bağlı kuruluşlar, görüntülü reklamcılık gibi yönlendirmeli kanal dönüştürme opsiyonları seçin
  • Arama türünü, örneğin ücretli veya doğal, marka, genel veya uzun kuyruklu olarak ayrıştırın
  • Promosyon türü veya mevsimlik satış belirleyin
  • e-Ticaret web sitenizde daha fazla müşteriye ulaşmak ve dönüştürmek için en son dijital pazarlama istatistiklerinden ve trendlerinden haberdar olun. 

Sektöre Göre Müşteri Adayı Oluşturma ve Açılış Sayfası Dönüşüm Oranları

 

Unbounce raporlarından elde edilen bu 2017 açılış sayfası kurşun üretimi dönüşüm oranı araştırması, endüstriye göre kurşun dönüşüm oranlarını rapor ediyor. Kapsanan endüstriler arasında işletmeden işletmeye, seyahat, sağlık, hukuk ve eğitim sektörleri bulunmaktadır.

 

Grafik, sektörler içinde ve sektörler arasında geniş farklılıklar göstermektedir ve bazı işletmeler medyadan çok daha yüksek kurşun üretimi dönüşüm oranlarına ulaşmaktır.

 

Bu nedenle, oranlarınızla karşılaştırmak için %2.8 ile %6 arasında değişen medya oranlarına bakmak en iyisidir.

 

2020'de Unbounce yeni bir açılış sayfası dönüşüm oranı derlemesi yayınladı.

 

 

Form Tamamlama Dönüşüm Oranı Karşılaştırması

 

Süreci sektöre göre parçalayan benzersiz bir kavrayışa sahip olan kurşun üretim verimliliğini kıyaslamada kullanılacak bir diğer kaynak ise Ekim 2021 Zuko form performans ölçütleri tarafından sağlanmaktadır.

 

Form türleri satın alma, sorgulama ve kayıt verilerini içerir. İzlenen formların çoğu çeşitli işlem biçimleridir. Aşağıda tam dökümünü görebilirsiniz.

 

Bu, genellikle kişilerin yalnızca üçte birinin forma veri girmeye başladığını ve formun başlık, kopya, görüntü ve takip yoluyla doldurulmasının değerini netleştirdiğinizden emin olmak için AB testindeki değeri gösterir. Genel olarak yarısından biraz daha azı genellikle her formu doldurur.

 

Kaynak: Smart Insights

12 Ocak 2022 Çarşamba tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim