Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır?

E-Ticaret
Anahtar kelime, web sayfasının konusunu ve amacını özetleyen kelime ya da kelime grubudur. Anahtar kelime aracılığıyla kullanıcının yaptığı aramada web sayfası, arama motorları tarafından kullanıcıya sunulur. Anahtar kelimenin doğru kullanılmasıyla web sayfasına yüksek trafik çekmek mümkündür. Üretici organik sonuçlarda üst sıralara tırmanabilir, verilen reklamlarda dikkat çekebilir.

Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır?

Anahtar kelime farklı çeşitlerde kullanıcı karşısına çıkabilir. Sayfayı üste taşıyan botların dikkatini çekip trafik sağlamak için bu kavramları etkili kullanmak gerekir. Kısaca bu kavramların tanımı aşağıdaki gibidir:

  • Negatif Anahtar Kelime: Sayfanın gösterilmemesi istenilen arama sonuçlarında bulunmasını engelleyen anahtar kelimedir.
  • Short-Tail: Daha geniş terimlerden oluşur.
  • Long-Tail: Daha dar kapsamlıdır. Kısa kuyruklu anahtar kelimeler ile rekabet etmek uzun kuyruklu anahtar kelimeler ile rekabet etmekten daha zordur çünkü burada arama sonucu daha çoktur. Örnek vermek gerekirse ‘’düğün fotoğrafçılığı’’ Short-Tail , ‘’dış mekan uygun düğün fotoğrafçılığı’’ Long-Tail’dir.
  • LSI Anahtar Kelime: Kelimeler arasında semantik bağlam olan terimlerdir.

Anahtar kelime analizi yaparken pek çok araç kullanılabilir:

1.Google Anahtar Kelime Planlayıcısı (Google Keyword Planner)

Google’ın hazırlamış olduğu bu araç ile anahtar kelimelerin istatistiği çıkartılabilir. Kullanıcı, Google Ads hesabında oturum açarak araçlar sekmesinden planlayıcıya ulaşabilir. Anahtar kelime bulabilir veya arama hacmiyle tahminlerini alabilir. Tıklama başı reklam maliyeti, sayfalar arası rekabet ve arama hacimleri de görüntülenir.

Anahtar kelime bul seçeneği ardından; kelime öbeği ve URL yazılacak alan açılır. Bilgiler doldurulur, araştırma süreci başlar.  Kullanıcı sayfasını kendine göre kişiselleştirebilir. Anahtar kelimeler yaş, arama hacmi gibi her konuda filtrelenebilir.

2.Google Arama Sonuçları 

Yapılacak en temel anahtar kelime araması ile bireysel istatistik oluşturmak olasıdır. Kullanıcı, sorgulamalar ile yeni anahtar kelimeler bulabilir veya daha detaylı uzun kelime öbekleri öğrenebilir.

3.Keywordtool.io 

Bu aracın ücretsiz sürümünde beş negatif kelime belirleme imkanı sunulurken, pro kullanıcı seviyesi satın alındığında arama hacimleri, rekabet, öneriler de görülüyor. Bu aracı diğer araçlardan ayıran özellik sadece anahtar kelimeyi Google ile sınırlı tutmuyor oluşudur. Birden fazla arama sonucunda araştırma yapmanızı sağlar. Youtube gibi platformlardan da veri edinir.

4.Semrush

Semrush sadece anahtar kelime analizi yapan bir araç değildir. Rakip web sitesinin reklamlarını ve kullanıcının kendi sitesine gelen bağlantıları da inceler.

5.Soovle 

Arama motorunda yapılan sorgulamaları otomatik olarak tamamlayan ve ilgili anahtar kelimeleri alt alta sıralayan bir araçtır.

12 Mart 2021 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim