İçerik Pazarlama İçin SEO Stratejisi Oluşturma Yöntemleri

E-Ticaret
Arama motoru optimizasyonu yani Search Engine Optimization(SEO) web sitelerinin arama motorlarında öne çıkması için yapılan düzenlemelerdir. SEO stratejisi ile sayfanızın bulunmasını ve sayfa ziyaretçilerinizin müşteriye dönüşmesini sağlayabilirsiniz.

Günümüzde satın alma davranışı ya da farklı bir deyişle alıcının karar verme süreci oldukça değişkenlik gösteriyor. Çoğu zaman müşteriler satın alma öncesi araştırma yaparak bilgisini arttırmakta ve satın alma bu şekilde şekillenmektedir. Bu sebeple satın almayı etkileme için SEO stratejisinin doğru oluşturulması büyük bir önem taşır. Aksi takdirde web sitenizin başarılı olma şansı çok düşüktür. Müşterilerin pazarlamadan hoşlanmadığını gerçek bilgiye ulaşma yönünde araştırma yaptığını görüyoruz. Eğer içerik pazarlamada bu ihtiyacı karşılayabiliyorsak alışveriş davranışını etkilemek mümkün olur.

SEO Stratejinizi oluşturma için bu aşamaları izlemek yararlı olacaktır.     

AŞAMA 1- Hedef Kitlenizi Belirleyin

Kitleyi belirlemek içerik oluşturma aşamasında 1.cil derecede önemli olacaktır.

Bunu belirlerken aşağıdaki demografik verilere ihtiyacınız olacak:

* cinsiyet

* yaş

* gelir seviyesi

* eğitim

Ayrıca kitlenizin ilgi alanları bilgisine sahip olmalısınız. Bu bilgilere Google Analytics veya Facebook Audience İnsight üzerinden ulaşmak mümkün.

2-Müşterilerinizin Geri Dönüşlerini Alın

Müşterileriniz içerikler konusunda ne düşünüyorlar ya da ihtiyaçları nelerdir? Nasıl içerikler onların ihtiyaçlarını uygun olacaktır. Bu soruların cevaplarını alarak alıcılarınızın yani müşterilerinizin personasını oluşturabilirsiniz.

3-Müşterinizin Personasını Oluşturun

 Müşterinizin bulunduğu ülke ve şehir, eğitim durumu, yaşı, öğrenim durumu, cinsiyeti, gelir seviyesi, katılım durumu, sevdiği şeyler, ilgi alanları sizin hangi içerikleri hazırlayacağınızı belirlemenizde rol oynar.

AŞAMA 2 - Sayfanızı Analiz Edin

Mevcut sitenizdeki videolar, görseller, blog içeriklerinizi içeren sayfaların performansını Google Analytics ile analiz edebilirsiniz. İçeriklerinizin anahtar kelimelerini, backlink dönüşlerini kontrol etmelisiniz.

AŞAMA 3- Hem Pillar hem de Cluster İçerikler Hazırlayın 

Google algoritması değişse de bir konunun tüm yönleriyle yer aldığı pillar içerikler ve konuların ayrı ayrı detaylı olarak incelendiği konu kümeleri yani cluster içeriklerin etkisi devam etmektedir. Pillar içerikler sayfanızın bulunmasını kolaylaştırır.  Hem pillar hem de cluster içerikler olması Google algoritmasında sizi avantajlı kılar.

AŞAMA 4- Anahtar Kelimeler Türetin

Anahtar kelime SEO stratejisinin belki de en önemli kısımlarından birini oluşturur. İçeriğinizle ilgili anahtar kelimeleri araştırmalı, türetmeli ve anahtar kelimeleri sayfanıza entegre etmelisiniz. Rakiplerinizin sayfalarında da bu aramayı yapmanız da faydalı olacaktır.

AŞAMA 5- Optimizasyon

Anahtar kelimeleri belirledikten sonra bunu sayfanıza, içeriklerinize uygulayarak arama motorlarında sıralamada avantaj yakalayabilirsiniz.

Ayrıca meta açıklamalarında ve H1, H2 başlıklarınızda anahtar kelime kullanımı ve konuyu en iyi ifade edecek ifadelere yer verin. İçerik kalitesini arttırmak için fikirler geliştirin ve uygulayın. İçeriklerinizin uzun ve yüksek kaliteli olması da yine size avantaj sağlayan özelliklerden biridir.

İçeriklerinizin ve başlıklarının mobil cihazlarda aynı etkiyi vermesi için mobile göre optimizasyon yapılması önemlidir.

AŞAMA 6- Google Snippet’lerde Öne Çıkın

Web site trafiğinizi arttırma yollarından biri de Google aramalarında sayfanın neden bahsettiğini özet olarak ifade eden SERP görünümü olarak da ifade edilen parçalar yani snippetlerdir. Tıklanma ihtimali yüksektir, site trafiğinizi arttırır.

AŞAMA 7- İçeriğinizi Güncel Tutun

İçeriklerinizi ara ara gözden geçirmek ve güncellemek suretiyle içeriklerinin etkinliğinin devamını sağlayabilirsiniz.

20 Haziran 2021 Pazar tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim