Pandemi Sürecinde Marka İletişimi Nasıl Olmalı?

E-Ticaret
Covid-19 pandemisinde pek çok marka ve kurum iletişimimi yavaşlattı hatta durdurdu. Bu durum kimi marka için geçici kimisi içinse kalıcı oldu. Peki bu belirsiz süreçte nasıl yol almak gerekiyor gelin bu konuya bir göz atalım ama önce marka iletişimi nedir sorusuna yanıt arayalım.

Pandemi Sürecinde Marka İletişimi Nasıl Olmalı?

Marka iletişimi satış ve pazarlamada istenen sonuçlara ulaşılmasını sağlayan bir iletişim tarzıdır. Markalar ürünleri temsil eder. Markanın pazarda göz önünde olması etkisinin de yüksek olmasını sağlar. Marka iletişimi için dijital reklamlar, PR’lar, etkinlik planlamaları, outdoor’lar, kampanya planlamaları gibi pek çok iletişim mecrası bulunmaktadır. Marka yönetimi bir anlamda imajın yönetilmesidir. Peki pandemi gibi kısıtlı ve sınırlı bir süreçte dijital pazarlama / marka iletişimi nasıl yapılmalı işte yanıtları… 

Belirsizliğin kol gezdiği pandemide markanınızın ve kurumunuzun geleceğine yön vermek sizin elinizde. Zira hemen herkes pandemi sürecinde dijital ortamlarda daha fazla var olmak durumunda kaldı. Dijital platformda var olmayan bir şirket çoğu kişiye cazip gelmiyor desek yeridir. Yapılan istatistikler kişilerin günde ortalama 6 saatini internette geçirdiğini gösteriyor. 

  • Pandemi sürecinde bağlantı oldukça önemli. Marka işleyişinin kesintisiz devam edebilmesi için müşteri ve hedef kitle ile iletişim halinde kalmak gerekecektir.
  • Üretim kesintisiz şekilde devam etmeli. Koşullar ne olursa olsun motivasyonunu yitirmeyen bir marka, müşterilerinin gözünde güven veren ve itibarlı bir imaj oluşturacaktır.
  • Pandemi sürecinde reklamların durdurulması önemlidir. Böyle bir dönemde insanlar gereksinim duydukları bilgileri analiz etmekle meşgul olduklarından reklam paylaşımı görmek istemeyeceklerdir. 
  • Pandemi döneminde oluşan panik ve endişe ortamında önünü göremeyen şirket ve markalar işten çıkarma yoluna da gidebiliyor. Bu tip kriz süreçlerinde işten çıkartan şirket görüntüsü çizmek de marka imajını zedeleyebiliyor. Bu tür olumsuz algıları önleyebilmek için doğru stratejiler belirlemek ve şeffaf olmak son derece önemlidir.      
  • Dinleyen ve izleyen bir strateji geliştiren, hedef kitlesini ve müşterisini dinleyen, anlayan, pozitif tutum ve yaklaşım içinde olan markalar kriz döneminden çok fazla sarsılmadan çıkabilecektir. 

 

01 Mart 2021 Pazartesi tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim