İnfografik Tasarım Nedir?

Sosyal Medya
İnfografik terimi, “Information” ve “Graphic” kelimelerinin birleştirilmesi ile ortaya çıkmıştır. İnfografik belirli verilerin grafikler aracılığıyla daha kolay ve basit bir şekilde aktarılmasını sağlayan bir tasarım çeşididir.

Çeşitli grafiklerle desteklenen verilen daha anlaşılır, eğlenceli ve pratik sunumlar haline getirilir. Büyük ölçekli sunumlarda sıklıkla kullanılan bu yöntem, göz yoran ve birden fazla veri çeşidini içerisinde barındıran istatistiklerin tek bir tasarım içerisinde izleyicilere gösterilmesini sağlar.

İnfografikler sayesinde sunumlarınızı çok daha sade ve şık bir hale getirebilirsiniz. Çeşitli verilerinizi tek bir sayfa içerisinde gösterebileceğiniz için birden çok konuyu tek bir sunum sayfası içerisinde işleyebilirsiniz. İnfografik tasarımınız ile hızlı bir şekilde bilgi aktarımı yapabileceğiniz için zamandan tasarruf edersiniz. Çeşitli alanlarda kullanabileceğiniz infografik tasarımlar sizi bir üst seviyeye taşıyabilir. Bu yazımızda sizlere infografik tasarımlar hakkında çeşitli bilgiler vererek nasıl kullanabileceğinizi anlatacağız.

İnfografik tanımı başlangıçta belirli temaları içeriyor gibi gelebilir ancak her konu üzerinden infografik tasarımlar oluşturulabilir. Bu konulara trafik kurallarını, çevre istatistiklerini, ekonomik verileri, metro istasyonundaki uyarı tasarımlarını, hava durumu istatistiklerini, dünya mutluluk istatistiklerini ve daha birçok veriyi örnek olarak gösterebiliriz.

İnfografik Neden Kullanılır?

Peki, infografikler ne işe yarar? İnfografik kullanmanın birincil avantajını görsel anlatım imkanı olarak gösterebiliriz. Görsel bir anlatım yapmak, yazılı anlatım çeşitlerine göre insanların akıllarında çok daha kalıcı bir etki bırakır. Görsel anlatımın temelini oluşturan infografik ise anlatmak istediğiniz yazılı metnin ya da verinin izleyiciler açısından çok daha anlaşılır ve eğlenceli olmasına olanak sunar.

Uzun ve yazılı bir anlatım yaparken okuyucuların veya izleyicilerin odağını sürdürebilmek oldukça zordur ancak infografikler sayesinde konunuzu çok daha ilgi çekici bir hale getirebilirsiniz. İnfografik tasarımlar anlatmak istediğiniz konunun anahtar noktalarını barındırdığından dolayı anlatımınızı güçlendirir ve akılda kalıcılığı artırarak izleyicilerin ilgisini çok daha rahat bir şekilde çeker.

İnfografikler sayesinde sunmayı planladığınız sayısal verileri ve istatistikleri belirli bir düzen içerisinde görselleştirebilir, izleyicilerin aklında merak uyandırabilirsiniz. Bu sayede yazılı bir anlatımda uzun ve sıkıcı bilgileri tekrarlamak yerine göz yormayan infografiklerle konunuzu sadeleştirebilir ve akıcı bir şekilde sunum yapabilirsiniz. Ayrıca sahip olduğunuz verileri başka verilerle karşılaştırmak ve kıyaslama yapabilmek için de infografikler yardımcı bir araçtır.

İnfografik Nasıl Oluşturulur?

Pazarlamacılar ise infografikleri marka bilinirliğini artırmak veya inşa etmek için kullanabilir. Bir infografik kullanmak istiyorsanız internet üzerinde kullanabileceğiniz birçok araç mevcut. Örneğin, Canva ya da Piktochart gibi araçlar kullanarak kendi amaçlarınıza özel bir tasarımı kolaylıkla oluşturabilirsiniz. Bu araçlar verilerinizi görselleştirerek kendi infografiklerinizi bir PDF ya da PNG formatında kaydetmenizi sağlayacaktır.

İnfografik oluştururken ise belirli anahtar noktalara dikkat etmeniz gerekir. Öncelikle bir taslak oluşturmalı ve iş hedeflerinize göre hareket etmelisiniz. Oluşturacağınız içeriğin belirli bir ana fikri olmalı ve izleyiciye bunu fark ettirmelidir. Başlıklar belirli bir görsel düzen oluşturmalı ve gözü yormamalı, paragraflar ise mümkün olduğunca yalın bir halde oluşturulmalıdır. Bu noktalara dikkat ederek kendi infografik tasarımlarınızı oluşturabilir ve rahatlıkla kullanabilirsiniz.

07 Ocak 2022 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim