Sosyal Medya Pazarlama İletişimi Bölüm 1

Sosyal Medya
Sosyal medya pazarlama iletişimi (SMM), bir pazarlama aracı olarak sosyal ağ sitelerini kullanan internet pazarlama biçimidir.

Sosyal Medya Pazarlama İletişimi Bölüm 1

Sosyal Medya Pazarlama İletişimine Kavramsal Giriş :)

Sosyal medya pazarlama iletişimi (SMM), bir pazarlama aracı olarak sosyal ağ sitelerini kullanan internet pazarlama biçimidir.

Amaçlarınız Neler?

Sosyal medya pazarlama iletişimin amacı, kullanıcıların sosyal medya hesaplarında paylaşacakları, bilinçlenecekleri, eğlenebilecekleri, marka ile bağ kurabilecekleri ve yeri geldiğinde fayda sağlayabilecekleri içerikler üretmektir.

Hedefleriniz Net mi?

Etkili bir sosyal medya iletişimi sayesinde web sitenize trafik çekebilir, müşteri erişiminizi genişletebilir, müşterileriniz ile birlikte tüm kesimlerden paydaşlarınız ile ilişkilerinizi geliştirebilir, markanızın bilinirliğini arttırabilir – imajını yönetebilir, basic seo sağlayabilirsiniz.

Markanın sosyal medya iletişimine başlamadan önce amacını, hedeflerini ve markanın kurumsal pazarlama standartları doğrultusunda iletişim tonunu belirleyerek, çerçevesini çizmesi gerekir.

Etkili Sonuçlar İçin

Sosyal medya iletişimi ancak düzenli ve uzun soluklu yapıldığında etkili sonuçlar alınabilir. Tek adımlı bir iş değildir ve hesaplar strateji çerçevesinde sürekli beslenmelidir. Bu sebeple işin en başında sosyal medya ajansınızla birlikte piyasa-rakip-mevcut durum analizi ve sosyal medya iletişim stratejisi oluşturmalı, hangi ağlarda ne şekilde yer alacağınıza birlikte karar vermeli, içerik üretirken de hedef kitlenizin eğilimleri, beklentileri, ilgi alanları, lokasyon-yaş-cinsiyet-eğitim vb kırılımlarını dikkate alarak ilerlemelisiniz.

Hedef Kitle Sorunsalı

Markalar bazen “Benim hedef kitlem herkes bu yüzden özel bir segmentasyona ihtiyacım yok,” diyebilir. Bu durumda bile konuya daha stratejik ve özenli yaklaşmalı, tüm ayrıntıları değerlendirerek mümkün olan en doğru segmantasyonları oluşturmak gereklidir.

Tüm bu süreçler baştan sona kadar hayli vakit alan, uzmanlık ve tecrübe gerektiren, yoğun ve düzenli emek verilmesi gereken adımlardan oluşur. Bu sebeple ilk adım olarak birlikte çalışacağınız sosyal medya ajansını en doğru şekilde seçtiğinizden emin olmalısınız. Ajans seçiminizi yaparken, tüm bu süreçleri aşarken sizlere destek olur, alanında uzman kadromuz ile yerelde ve globalde hedeflerinize ulaşmanızı sağlarız.

04 Aralık 2018 Salı tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim